شماره جدید ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار با بررسی فیلمهای روی پرده منتشر شد.
در ابتدای این شماره میخوانیم، اخبار و اطلاعاتی جدید درباره فعالیتهای ابراهیم فروزش، مجتبی راعی، عباس شیر محمدی و....معرفی فیلمهای «اینجا تاریک نیست» و «ما سه نفر»، مطلبی با عنوان «به مسیری که انتخاب کردهایم، معتقدیم» از جواد شمقدری و بانک فیلمنامه.
مطالبی درباره «سن پطرزبورگ»، «لطفا مزاحم نشوید»، «بعد از ظهر سگی سگی»، «خوابهای دنبالهدار»، «نخودی»، «هر چی خدا بخواهد»، «دردسر بزرگ»، نگاهی به روایت فیلمنامه «سن پطرزبورگ»، گفتگو با پیمان و مهراب قاسمخانی، نگاهی به ساختار اپیزودیک «لطفا مزاحم نشوید»، گفتگو با محسن عبدالوهاب و مصطفی کیائی، نگاهی به فیلمهای «نخودی» و «هر چی خدا بخواهد» و مطلبی با عنوان فیلمنامه نویسی به واسطه مضمون با مطالعه موردی «بچه های آسمان» در این شماره به چاپ رسیده است.
در بخش سینما جهان شماره 98 فیلمنگار، معرفی فیلمهای «سایههای تاریک»، «نیمهشب در پاریس»، «یادداشتهای رام» و...، مطالبی درباره فیلمهای «قرمز»، «بوی»، «لطفا بگیر»، «وال استریت: پول هرگز نمیخوابد»، نگاهی به فیلمنامه «آخرین کنترلکننده هوا»، بررسی رابطه ژاک پرهور و مارسل کارنه در فیلم «بندر مهآلود»، نگاهی به فیلمنامه این فیلم و چهل اقتباس سینمایی دنیس لهان منتشر شده است.
در ادامه این شماره آمده است: گزارشی از برگزاری چهارمین جشنواره سینما حقیقت، گفتگو با محمدرضا عباسیان مدیر عامل موسسه رسانههای تصویری، فیلمنامه «جزیره شاتر» مارتین اسکورسیزی و بررسی روایت فیلمنامه این فیلم.
ت
نظر شما