یکی از همکاران استاد هسته ای که در اقدام تروریستی امروز به شهادت رسید گفت: مسئولان باید در خصوص مسایل امنیت عمومی پاسخگو باشند.

دکتر سید محمود رضا آقامیری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به شهادت دکتر شهریاری از اساتید این دانشکده گفت: شهید مجید شهریاری از برجسته ترین اساتید هسته ای کشورمان بود که رتبه علمی ایشان استاد تمام بود.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های شخصی شهید شهریاری افزود: شهید بزرگوار از هر لحاظ - هم از لحاظ شخصیتی و هم از لحاظ دانش - برای اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی الگو و نمونه بود. ایشان جزو چهره هایی بود که مورد احترام همه بود. چون بنده با ایشان بسیار سفر کرده بودم هیچ گاه ندیدیم که نماز شب ایشان ترک شود.

آقامیری با اشاره به نیات شوم ترور کنندگان خاطرنشان کرد: ظاهرا آنان قصد دارند تا دست ما را از این گونه اساتید مجرب خالی و کشور را از نظر نیروی انسانی متخصص فلج کنند. این در حالی است که این اساتید ده ها نفر را تربیت کرده اند که به زودی جایگزین آن ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه دکتر شهریاری از اساتید بسیجی دانشکده مهندسی هسته ای بود خاطرنشان کرد: دشمنان کشورمان فکر می کنند با به شهادت رساندن چند تن از اساتید می توانند دست مان را از رسیدن به علوم کوتاه کنند. ولی ما تا آخر ایستاده و تسلیم نخواهیم شد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی در خصوص جلوگیری از وقوع این دست مسایل در خصوص اساتید هسته ای گفت: باید ضمن مواظبت فردی بنیه امنیت ملی و اطلاعاتی مان را تقویت کنیم تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

وی با اشاره به ترور یک استاد دیگر در سال گذشته ادامه داد: هر چند باید هر کسی مسیل امینت فردی را رعایت کند ولی مسئولان باید در خصوص مسایل امنیت عمومی پاسخگو باشند.

آقا میری در خصوص وضعیت دکتر عباسی نیز خاطرنشان کرد: تا چند دقیقه پیش که بالای سر دکتر فریدون عباسی دوانی در بیمارستان بودم حال ایشان مساعد و خطر رفع شده است.

دکتر مجید شهریاری و دکتر فریدون دوانی عباسی از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز در دو حادثه جداگانه مورد سوءقصد قرار گرفتند که در نتیجه آن دکتر شهریاری به شهادت رسید و دکتر عباسی که به همراه همسرش عازم دانشگاه شهید بهشتی بود از این حادثه جان سالم به در برد و هم‌اکنون در بیمارستان تحت مداوای بیمارستان قرار دارد.

/122ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    متاسفانه چیزی که وجود نداره پاسخگویی
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    طبق فرمایش حضرت امام (ره) اگر دشمن ما را به شهادت برساند ملت بیدار تر می شوند
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    خدا بیامرزدش...حالا هی بچسبین به دعواهای داخلی و حواسمون از مسائل کلان امنیتی فاصله بگیره...
  • بدون نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    متأسفيم كه در اين كشور چنين افراد دانشمندي براحتي از بين مي روند . واقعا چه كسي پاسخگو خواهد بود. چه كسي جاي اين چنين افرادي را پر خواهد كرد. واقعا عجب وضعيتي است!!!!
  • f IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    ایران را هم مثل عراق وافقانستان کردند
  • بدون نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    ای بابا . مگه نمیدونید که دستگاههای امنیتی و انتظامی دستشون بنده ؟!!!!! این توقعات چیه !!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
    0 0
    من یکی از دانشجویان دکتر شهریاری بودم . دکتر شهریاری لیسانس برق ، فوق لیسانس و دکترای مهندسی هسته ای راکتور خوانده بودند پس چرا رسانه ها از ایشان به عنوان استاد فیزیک یاد می کنند