صبح امروز بیانیه‎ای با امضای 262 نماینده برای محکومیت ترور دو استاد دانشگاه و از سوی مزدروان استکبار جهانی و شهادت یکی از این اساتید در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: ترور ناجوانمردانه دو تن از اساتید متعهد دانشگاه شهید بهشتی که از اعضای پژوهشکده هسته‎ای این دانشکده نیز بودند توطئه استکبار جهانی است. این توطئه در تداوم حرکت‎های گذشته استکبار جهانی و دست‏های ناپاکی است که می‏خواهند علمای کشور را هدف بگیرند.

این حوادث به دلیل پیشرفت علمی و فناوری هسته ای ایران اسلامی است و از سوی نمایندگان مجلس به شدت محکوم می شود.

در ادامه این بیانیه نمایندگان مجلس از مسئولان انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستند تا با ریشه یابی، شناسایی و معرفی عوامل این ترورها دست مدعیان حقوق بشر رابرای جهانیان آشکار کنند و عوامل را نیز به مجازات جنایتشان برسانند.

نمایندگان همچنین خواستند تا از این پس بیش از پیش از سرمایه های علمی و دانشمندان کشور محافظت شود.

علاوه بر این نمایندگان مجلس شهادت دکتر مجید شهریاری را به مقام معظم رهبری و جامعه علمی کشور و خانواده آن شهید تسلیت گفتند و برای استاد فریدون عباسی نیز آرزوی سلامتی کردند.

نمایندگان مجلس در این بیانیه تاکید کردند که تیم مذاکره کننده با گروه 1+5 باید به طور جدی و با استفاده از همه ظرفیت‎های خود از حقوق هسته ای ایران دفاع کند.

گفتنی است بیانیه دیگری هم از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای محکومیت ترور این دو استاد دانشگاه صادر شده بود.

/111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمغاني IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    فقط در حد بيانيه وابراز تسليت و... ديگر هيچ كي جلوي مزدوران گرفته ميشود خدا ميداند وبس.