کمیسیون امنیت ملی به دلیل اهمیت حوزه‎های تحت نظارتش دو پیشنهاد الحاقی برای افزودن به متن لایحه برنامه پنجم مطرح کرد که هر دو نیز به تصویب رسید.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس این پیشنهاد الحاقی همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و شرکت‌های غیردولتی دارای زیرساخت‌های حیاتی را موظف کردند تا به منظور امن‌سازی زیرساخت‌ها و حفظ امنیت تبادل اطلاعات در مقابل حملات الکترونیک در چارچوب سند امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) تا پایان سال دوم برنامه، امنیت فضای تبادل اطلاعات خود را ارتقا دهند.

همچنین به منظور ارتقای سطح حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای و امنیت فناوری‌ها و اجرای سند امنیت فضای تبادل اطلاعات اقداماتی انجام خواهد گرفت.

به موجب این مصوبه وزارت اطلاعات با همکاری ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است استانداردها و دستورالعمل‌های لازم برای (افتا) را به صورتی در شش ماهه اول برنامه با همکاری سازمان ملی استاندارد تدوین کند که حداقل 50 درصد ارزش ریالی تجهیزات و نرم‌افزارهای (افتا) تا پایان سال دوم برنامه از توانمندسازی شرکت‌های غیردولتی داخلی تهیه شود.

 در تبصره این ماده الحاقی هم‌چنین وزارت اطلاعات موظف شد گزارش اجرای این ماده را با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات و دفاع هر ساله به کمیسیون‌های امنیت ملی و صنایع و معادن مجلس تقدیم کند.

/111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =