یکی از دست اندرکاران سریال مختارنامه نوشت: هدف این سریال ، پرداختن به زندگی مختار ثقفی است و بدون صحنه‌های مربوط به چهره های دیگر تاریخ هم می‌توان قصه مختار را روایت کرد.

مسئول روابط عمومی این سریال در یادداشتی که در روزنامه جام جم منتشر کرد با اشاره به بحثهای مطرح شده در مورد نمایش چهره حضرت عباس (ع) نوشت:با حذف این بخش لطمه‌ای به قصه مختار نمی‌خورد.

در این یادداشت همچنین آمده است:

 از همان ابتدا نیز تصمیم میرباقری این بود که با توجه به محدودیت‌های فراوانی که پرداختن مستقیم به قصه شخصیت‌های تاریخی ـ مذهبی به دنبال دارد، شخصیتی را انتخاب کند که بتواند به واسطه آن تاریخ آن دوره را به تصویر بکشد و اگر هم قرار بر پرداختن به واقعه کربلا بود، از حاشیه این رویداد رد شود و به کربلا به شکل «غیرمستقیم» بپردازد.

 ر این یادداشت همچنین آمده است: سازندگان این سریال نیز جزو همین مردم هستند و مانند همه شیعیان از حضرت عباس (ع) تصوری دارند که در این سال‌ها پای منبر و روضه شکل گرفته و دوست ندارند این تصور و فضای ذهنی مخدوش شود.

به نظر می آید در پی مطرح شدن برخی مخالفتها با نمایش دادن تصویر حضرت ابوالفضل(ع) احتمال حذف قسمتهای مربوط به حضور فیزیکی این شخصیت از سریال مختارنامه تقویت شده است.

202م

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد توکلی گیلوان IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    1 0
    حتما باید چهره حضرت ابوالفضل (ع) را حذف کنند الان اقای بازیگری که در نقش حضرت عباس بازی می کند اگر چهره اش نشان داده شود و در ذهن مردم بماند فردا ایشان در یک نقش منفی بازی می کنند در حالی که چهره حضرت عباس از این بازیگر در ذهن مردم باشد صحیح نیست.
  • مرتضي IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    1 0
    با سلام حتما بايد اينكار صورت گيرد و بعد از پخش اين سريالشاهد چهره بازيگر نقش حضرت ابوالفضل با لبهاي سرخ و زير ابرو برداشته روي جلد مجلات زرد نباشيم و احساسات پاك عاشقان قمربني هاشم به بازي گرفته نشود
  • ره گذر IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    1 0
    با سلام به نظر من با توجه به جایگاه والایی که حضرت ابوافضل (ع) در اعتقادات مذهبی مردم دارد بهتر است هرگونه تصویر نمادین از چهره آن بزرگوار پخش نشود
  • sudn IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    تورابه خدا حذفش کنید
  • میلاد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    جالب که تو تعزیه ها چهره ی اون بزرگوار نشون داده میشه و هیچ مساله ای نیست. من فکر میکردم نشون دادن چهره ی 14 معصوم فقط مشکل داره؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    از آنجا كه شخصيت حضرت عباس(ع)از تقدس احترام ومقام معنوي والايي بر خوردار ميباشد.لذا تصوير آنحضرت به هر شكل صحيح نميباشد.
  • ساسان IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    به نظر من اگر هم میخواهند حضور فیزیکی حضرت ابوالفضل (ع) رو نشان دهند چهره ایشان را نورانی کنند.
  • محمد رضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    نشون ندين بهتره چون به مقدس بودن ايشان لطمه وارد ميشود
  • lفاطمه IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام فکر نمی کنم با توجه به سابقه آقای میرباقری بی حرمتی به جایگاه والا و شأن حضرت ابولفضل عباس بشه.کاش این قسمت ها حذف نشن تا مرثیه میزباقری بر برای خاندان حسین(ع) را بتونیم کامل ببینیم.با تشکر
  • پارسا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    پادشاه ادب،ابالفضل
  • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    با سلام من بارها کامنت گذاشته ام ولی هیچ وقت نشان نداده اید. به نظر من اگر حضرت را به صورت فیزیکی نشان دهند خیلی بهتر است. چراکه تقدس بیش از اندازه هم واقعیت حضرت را مخدوش و هم باعث سو استفاده دیگران می شود.
  • رضا استادی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام روز خوش من رضا استادی مدیر روابط عمومی سریال مختارنامه هستم این مطلب به هیچ وجه صحت ندارد. این برداشت شما از مطلب مذکور است و قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد. در روزهای اخیر تماس های متعددی با بنده و سازمان صدا و سیما گرفته شده و عده زیادی خواستار افزایش صحنه های مربوط به کربلا در این سریال شده اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را تقدیم کنم
  • علی بهرامی-تهران IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    لطفا اگر امکان دارد یک نظر سنجی در سایت اتان در این مورد که تصویر حضرت عباس نمایش داده شود یا نه قرار بدهید من به شخصه با اینکه از عاشقان این حضرت و اهل بیت هستم ولی دوست دارم که تصویر ایشان نمایش داده شود چون میدانم تصویری که از این حضرت ساخته اند بسیار با دقت و درخور شخصیت این بزرگوار است . این سریال را ما شیعیان که عاشق اهل بیت هستیم ساخته ایم نه وهابیون که از هر فرصتی برای ضرر رساندن به شیعه استفاده میکنند
  • یونس IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    به نظر من نشان دادن چهره آن حضرت هیچ اشکالی ندارد ،همانگونه که سالها در تعزیه وشبیه خوانی دیده ایم،و با هنر والای آقای میر باقری مطمئنم که چهره ای ماندگار از آن حضرت برای همیشه در اذهان شیعیان واقعی نقش خواهد بست.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    0 0
    حتماً حذف کنید. اصلاً صلاح نیست نشان داده شود. دلیلی هم به نظر من برای نمایش چهره حضرت وجود ندارد.
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
    0 0
    من برای همه اوناای که میگن چهره حضرت ابوالفضل العباس رو نشون بدن خیلی متاسفم چون نمیدونن عباس کی بود واقعا نمیدونن فقط ادعا دارن
  • شمیم US ۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    امیدوارم تصویر حضرت عباس از سریال حذف نشود چون ما حضرت عباس را معصوم نمیپنداریم بلکه فردی با جایگاه عظیم بواسطه خلق رشادت ها و فداکاری هایش در کربلا میدانیم. امیدوارم تصویر ایشان در سریال مختارنامه پخش شود .