14 نفر از هموطنان امروز در تصادف یک اتوبوس حامل زائران ایرانی با یک اتوبوس عراقی در جنوب بغداد کشته شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، نماینده سازمان حج و زیارت در عراق اعلام کرد: اتوبوس سانحه دیده در استان بابل عراق حامل زائران عتبات عالیات ازاستان تهران بودکه به علت شدت تصادف هنوز قربانیان آن بطور کامل شناسایی نشده اند.

جواد خانی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر در بغداد گفت: این اتوبوس مربوط به یک کاروان حامل زائران ایرانی وابسته به سازمان حج و زیارت از نجف اشرف برای زیارت مرقد ائمه عازم سامرا بود که در شهر حله مرکز استان بابل در90 کیلومتری جنوب بغداد با یک دستگاه اتوبوس عراقی به شدت تصادف کرد. وی افزود: شدت تصادف به گونه ای است که شناسایی برخی اجساد به سادگی ممکن نیست. خانی گفت: تاکنون 10 جسد مربوط به زائران ایرانی شناسایی شده اند.

وی افزود:سی نفر از مجروحان ایرانی این سانحه برای مداوا به بیمارستان جمهوری شهر حله منتقل شدند. خانی گفت: سه نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق اگفت: براثر شدت تصادف اسناد و گذرنامه های شماری از زائران از بین رفته است و همین موضوع شناسایی دقیق را با مشکلاتی همراه کرده است.

در این حال پلیس شهر حله تلفات این سانحه را 73 کشته و زخمی اعلام کرد که در میان کشته شدگان 14 نفر ایرانی هستند .

اما تلویزیون دولتی عراق دقایقی پیش شمار تلفات این سانحه را 91 کشته و زخمی اعلام کرد که 32 نفر از قربانیان این تصادف اتباع ایرانی هستند . در این تصادف دو عراقی نیز کشته شده است.

خ

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    0 0
    به تمام خانواده های زائرین کشته شده تسلست میگم.