مروری بر حوادث ایران و جهان در پنجشنبه 26 آبان 1390

مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس زایران عتبات عالیات به مهران منتقل شدند

ایرنا نوشت: تمامی مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس زائران ایرانی روز سه شنبه هفته جاری در دیوانیه عراق، از مرز بین المللی مهران به کشور منتقل شدند. شب گذشته 15 نفر از مجروحان، با آمبولانس توسط ماموران امداد رسان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از مرز مهران به مرکز درمانی بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان انتقال یافتند و مورد معالجه قرار گرفتند که برخی از آنها سرپایی معالجه و مرخص شدند. بنا بر این گزارش اقدامات اولیه درمانی و پزشکی بر روی مجروحان این حادثه در مراکز درمانی دیوانیه عراق انجام شده بود.
اتوبوس حامل کاروان‌‌ زیارتی شهرستان 'مهزیار' استان فارس ساعت 15 عصر روز سه شنبه در دیوانیه عراق واژگون شد، که موجب مجروح شدن تعدادی از زائران ایرانی شد. حال مجروحان این حادثه رو به بهبودی است و تنها یک نفر از این تعداد مصدوم به بیمارستان مرکز استان ایلام انتقال داده شده است. شهرستان مهران در جنوب غربی استان ایلام ، از 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق برخوردار است.

 

اسامی مجروحان واژگونی اتوبوس زایران ایرانی در عراق
اسامی 15 مجروح حادثه واژگونی اتوبوس حامل زوار ایرانی که سه شنبه گذشته در حوالی شهر دیوانیه عراق روی داد اعلام شد. اسامی مجروحان این حادثه که چهارشنبه شب با آمبولانس به مراکز درمانی شهرستان مهران منتقل شدند به شرح زیر اعلام شده است:
1 – 'حبیب مختاری' 83 ساله
2 – 'گل نساء مختاری' 75 ساله
3 – 'رحمت الله مختاری' 53 ساله
4 – 'پروانه دوستی مطلق' 44 ساله
5 – 'طاهره دوستی مطلق' 33ساله
6 – 'حسین کریمی عبدالرضایی' 44 ساله
7 – 'رضا جهاندیده' 23 ساله
8 – 'مریم آهن افشار' 67 ساله
9 – 'خانم جان رضایی' 60 ساله
10 – 'فاطمه سجانی فرد' 57 ساله
11 – 'ریحانه قاسمی' 38 ساله
12 – 'زهرا کرمی' چهار ساله
13 – 'یحیی کرمی' 30 ساله
14 – 'صغری کمالی' 32 ساله
15 – 'احمد روشن' 48 ساله
این تعداد زایر ایرانی متعلق به کاروان 'مهزیار' استان فارس بودند که پس از درمان توسط اتوبوس های حج و زیارت به شهرهای خود منتقل خواهند شد.

 

 

آتش‌سوزی کارگاه کفاشی در باغ سپه سالار

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: کم توجهی کارگران و رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کار موجب بروز آتش‌سوزی در یک کارگاه کفاشی در باغ سپه سالار شد.
هنگامی که کارگران درمغازه کفاشی سرگرم کار بودند ناگهان ریختن بنزین بر روی یک وسیله حرارتی باعث شعله‌وری شد. در جریان این حادثه که ساعت 18:23 دقیقه دیروز به سامانه 125 اعلام شد یکی از کارگران کارگاه در داخل مغازه کفاشی گرفتار شد که با خاموش شدن آتش وی نیز از این حادثه جان سالم بدر برد.
سعید اظهری فرمانده آتش‌نشانان درباره این حادثه گفت: آتش‌نشانان ظرف کمتر از 5 دقیقه خود را به محل حادثه در طبقه دوم یکی از پاساژهای واقع درخیابان باغ سپه سالار رسانده و به ایمن سازی محل پرداختند و سپس تذکرات ایمنی لازم را به کارگران گوشزد کردند. وی علت بروز آتش سوزی را بی احتیاطی و پاشیده شدن مقداری بنزین بر روی کپسول پیک نیکی اعلام کرد.

 

 

یک شبکه بزرگ قاچاق انسان در امارات کشف شد

ایرنا نوشت: پلیس امارات موفق به کشف یک شبکه بزرگ قاچاق انسان در این کشور شده است. بر اساس گزارش پلیس امارات ، این شبکه قاچاق انسان بیش از 30 سال در این کشور فعالیت داشته است. مغز متفکر این شبکه قاچاق انسان در هند حضور داشته و از سال 1979 تاکنون در امارات فعالیت کرده است. این شبکه با عناوین و بهانه های مختلف زنان هندوستان را با وعده مشاغلی چون کار در رستوران و خانه ها به عنوان خدمتکار به امارات منتقل کرده و سپس آنان را مجبور به خودفروشی نموده است.
این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد ، نشان می دهد که افراد بسیاری در این پرونده دست داشته اند و تعدادی از اتباع اماراتی نیز با آنها همکاری کرده اند. قربانیان این پرونده نیز تنها به کشور هند منحصر نبوده و در میان آنها اتباعی از اندونزی نیز وجود داشته است.
رییس کمیته ملی مبارزه با قاچاق انسان در امارات نیز ضمن تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی درباره این معضل، از رشد پرشتاب پرونده های قاچاق انسان در این کشور خبر داده و گفته است: در حالیکه آمار پرونده های مربوط به قاچاق انسان در سال 2007 تنها 10 مورد بوده، این رقم در سال 2010 به 41 مورد رسیده است.

 

 

شمار تلفات سیل تایلند به 567 نفر رسید

واحد مرکزی خبر نوشت: اداره مقابله با بلایای طبیعی تایلند روز پنجشنبه اعلام کرد در مجموع پانصد و شصت و هفت نفر در حدود چهار ماه گذشته بر اثر وقوع سیل در این کشور کشته و دو تن دیگر نیز مفقود شده اند. استان آیوتهایا واقع در مرکز تایلند با نود کشته و استان ناخون ساوان در مرکز این کشور با شصت و پنج کشته بالاترین آمار تلفات سیل تایلند را به خود اختصاص داده اند. سیل همچنان در بیست استان از هفتاد و هفت استان تایلند در جریان است و زندگی حدود پنج میلیون و سیصد هزار نفر را از دو میلیون خانوار تحت تاثیر قرار داده است. به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بانکوک، سیل تایلند از بیست و پنجم ماه ژوئیه تاکنون زندگی حدود چهار میلیون خانواده و حدود سیزده میلیون و چهارصد هزار نفر را در شصت و چهار استان از هفتاد و هفت استان این کشور، مختل کرده است.

 

 

خودکشی دست جمعی نهنگ ها در نیوزیلند

ایرنا نوشت: تعداد زیادی از نهنگ ها در گولدن بای نیوزیلند با به ساحل کشاندن خود به طور دسته جمعی به زندگی شان پایان دادند. بیش از 65 نهنگ در یک ساحل به طول 2 تا 3 کیلومتر به گل نشسته اند که تاکنون بیش از نیمی از آنان جان خود را از دست داده اند. مقامات محیط زیست نیوزیلند اعلام کردند که آنها قادر به انجام تلاش خاصی برای نجات این نهنگ های عظیم الجثه نبوده اند و تنها امیدشان این است که با امواج بزرگ بعدی بقیه نهنگ هایی که تاکنون زنده مانده اند به دریا بازگردانده شوند.
این گزارش حاکی است، این نهنگ ها در یک نقطه از ساحل به گل نشستنه اند که بازگرداندن آنها به دریا بسیار خطرناک است. مقامات نیوزیلندی اعلام کرده اند که نسبت به بازگشت این نهنگ ها به دریا چندان خوش بین نیستند اما امیدوارند که آنها به دریا بازگردند. این نوع خاص نهنگ ها که در نیوزیلند خود را به کام مرگ کشانده اند، می توانند تا طول 5 متر رشد کنند و به خاطر جثه بزرگ شان نجات آنها بسیار مشکل است.

 

 

بازداشت سارق حرفه‌ای کابل برق در کرمانشاه

ایسنا نوشت: سرپرست پلیس آگاهی انتظامی استان کرمانشاه، از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق و کشف 30 فقره سرقت به ارزش بیش از 74 میلیون ریال خبر داد. سرهنگ "احسانی" در خصوص دستگیری این سارق حرفه‌ای، گفت: در پی وصول یک فقره پرونده به همراه یک نفر متهم به اتهام سرقت سیم برق از کلانتری 17 کرمانشاه به آگاهی انتظامی استان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران شعبه 2 اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت. متهم که در تحقیقات به عمل آمده در کلانتری منکر هرگونه سرقت بود در بازجویی‌های فنی و تخصصی انجام شده، لب به اعتراف گشود و از 30 فقره سرقت سیم برق در نقاط مختلف شهر کرمانشاه پرده برداشت. وی در ادامه اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام گرفته، کلیه محل‌های سرقت، شناسایی شده و متهم نیز با دستور مقام قضایی روانه زندان مرکزی کرمانشاه شد. سرپرست پلیس آگاهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش کل سیم‌های برق مسروقه بیش از 74 میلیون ریال برآورد شده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =