تمامی کنکوری‌های متقاضی ورود به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی به عنوان داوطلبان مجاز به انتخاب رشته معرفی خواهند شد

زمان زیادی به برگزاری کنکور 88 باقی نمانده است و دانش‌آموزان سعی دارند با جدا کردن خود از فضای پرالتهاب شهر، خود را برای یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آزمون‌های زندگی‌شان آماده کنند و مطمئناً خبرهایی که در این زمینه منتشر می‌شود برای این گروه و خانواده‌هایشان مهم‌تر از سایرین است.

از تازه‌ترین خبرها در این زمینه، سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است که از تصمیم جدید وزارت علوم برای کنکوری‌ها خبر داده و گفته برای اولین بار تمامی کنکوری‌هایی که متقاضی ورود به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی هستند به عنوان داوطلبان مجاز به انتخاب رشته معرفی خواهند شد.

به گزارش مهر، محمدمهدی زاهدی همچنین اظهار کرد: در کنکور سراسری امسال یک میلیون و 200 هزار نفر شرکت کرده‌اند و ما بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر ظرفیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایجاد کرده‌ایم.
 
او با تأکید بر این که این تسهیلات برای اولین بار برای داوطلبان کنکور ایجاد شده است، اعلام داشت: برای این که ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور را پر کنیم تصمیم گرفتیم تمام افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستند به عنوان داوطلب مجاز انتخاب رشته معرفی شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در خصوص طرح ادغام وزارتخانه‌ها در دولت دهم با بیان این که بنده به عنوان وزیر، موافق این ادغام نیستم، گفت: این که این امر در دولت مطرح شده است جای تعجب دارد. به نظر من به عنوان یک کارشناس، ادغام به مصلحت کشور نیست.

ما برنامه چشم‌انداز داریم و طبق آن باید در تولید علم و فناوری به مقام نخست در منطقه برسیم و اگر خدای نکرده این ادغام صورت بگیرد یقیناً به تحقیقات در کشور ضربه می‌زند. او به سلامت کنکور و این که امکان تقلب در کنکور وجود ندارد هم اشاره و اعلام کرد: همه داوطلبان و خانواده‌های آنها مطمئن باشند که امنیت در قرنطینه کنکور کاملاً بالا است و سلامت برگزاری کنکور صددرصد تضمین شده است و داوطلبان نباید استرس داشته باشند.

زاهدی نحوه ارسال سؤالات به حوزه‌های انتخابی را این‌طور شرح داد که بلافاصله بعد از ورود سوال‌ها به کامیون، درهای آن پلمب شده و قرنطینه موقت آغاز می‌شود، در این زمان نیروهای مسلح هم در داخل کامیون حضور دارند و در راه کامیون را تا حوزه همراهی می‌کنند.

اما مطمئناً در آینده‌ای نزدیک دیگر نیازی به این گونه تمهیدات نیست چراکه حذف کنکور در برنامه مسئولان قرار گرفته است. وزیر علوم نیز از علاقه وزارت علوم به حذف کنکور خبر داده و می‌گوید: ما نیز مایل هستیم کنکور حذف شود اما حذف کنکور به معنای حذف رقابت نیست و رقابت همیشه به خصوص در رشته‌های برتر وجود خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =