۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸

فرارو: رهبر لیبی در سخنرانی تلویزیونی برای اساتید و دانشجویان دانشکده اقتصاد لندن، ویکی لیکس را افشا کننده پشت پرده دیپلوماسی غربی دانست.

الجزیره، قذافی تاکید کرد که سایت ویکی لیکس آزاد و روشنگر است. اما او از پاسخ به آن دسته از مدارکی که مربوط به لیبی است خود‌داری کرد.

قذافی گفت: «سایت ویکی لیکس از دروغ‌ها‌یی که در پشت پرده بر ضد ملت ها اتفاق می افتد پرده برداشته است و روشن کرد، نفاق جهانی در میز مذاکره لبخند به لب دارد اما در واقع به ملت ها ضربه می‌زند.»

به نقل از خبرگزاری لیبی پرس، قذافی این سایت را از نشر اکاذیبی که می‌تواند مورد سوء استفاده کشورها قرار گیرد بر حذر داشت.

قزافی افزود: «سایت ویکی لیکس مدارک سری سفارت‌های آمریکائی را فاش نموده است. با توجه به نظر سفارت‌های آمریکا در کشورهای عربی می‌توان فهمید که سیاست‌های واقعی آمریکا بر خلاف چیزی است که در ظاهر به همپیمانان عربی نشان داده می‌شود.»

او ادامه داد: «من از اینکه این سایت مدارکی را بر علیه لیبی منتشر کرده باشد خبر ندارم، اما اگر شما مطلبی درباره لیبی خواندید ویا شنیدید من حاضر به گفت‌و‌گو در این باره خواهم بود.»

روزنامه های غربی به نقل از اسناد منتشر شده ویکی لیکس، اشاره کرده‌اند که قذافی به رقص فلامینکو و اسب دوانی علاقه داشته و به دنبال ساخت بمب اتمی است.

161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • y.p.s DE ۲۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    با سلام. چند مطلب را با ذکر منبع در وبلاگ استفاده کردم. با تشکر