۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۷

ایرنا: افشای جزئیات تازه ای از ادعاهای ویکی لیکس مبنی بر اینکه سفارت آمریکا در جاکارتا اسناد محرمانه مربوط به دولت اندونزی را در اختیار ویکی لیکس قرار داده، این فرضیه را که همه این موضوعات مرتبط با دولت آمریکاست، قوت بخشید.

لو رفتن 3 هزار و 226 سند محرمانه اندونزی از طریق سفارت آمریکا در جاکارتا باعث ایجاد نگرانی هایی در مقامات این کشور شده است.

روزنامه جاکارتا پست روز شنبه نوشت که 'تفاتول سمبرینگ' وزیر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات اندونزی گفت: دولت یک تیم تحقیق و بررسی برای درز کردن 3هزار و 226 سند محرمانه این کشور از طریق سفارت آمریکا در جاکارتا و دادن آن به ویکی لیکس تشکیل می دهد.

وی گفت: ما هم اکنون در مرحله مقدماتی بررسی ها هستیم و پس از پایان بررسی ها، نتایج تیم تحقیق و بررسی برای استفاده در امور امنیتی، سیاسی و حقوقی به وزیر هماهنگی ارائه خواهد.

مارتی نتالگاوا وزیر امور خارجه اندونزی در موضع گیری خود در این خصوص گفت: قرار بود با همکاری بین سفارت خانه های آمریکا در جاکارتا و اندونزی در واشنگتن از لورفتن اسناد محرمانه جلوگیری شود و ما در حال بررسی اطلاعات لو رفته و میزان محرمانه بودن آنها هستیم.

161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113133

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
    0 0
    همه اینها یک نوع نمایش است و فرار از صحنه جرم