آقای علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نامه زیر را به روزنامه خبر ارسال کرده است:

احتراماً، نظر به درج مصاحبه اینجانب در صفحه 3 روزنامه خبر در مورخ 31/3/88 و انتخاب و انتصاب تیتر دروغ «حسینیان سخنانش را تکذیب کند» اقدام به انتشار مصاحبه‌ای نموده‌اید که با مرور در آن هم کذب بودن مطلب ارائه شده در تیتر محرز می‌شود و هم به تنظیم ابتدایی و غیرحرفه‌ای تنظیم‌کننده متن پی خواهید برد.

لذا متمنی است بفرمایید برابر قانون مطبوعات ضمن درج تکذیبیه، نسبت به برخورد با عاملان این نوع کارهای غیراخلاقی از خوانندگان و جناب آقای حسینیان عذرخواهی نمایند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید سخنرانی بنده در قزوین و تهران را که در مقدمه مصاحبه سعی نموده‌اند محل اشکالی برای آن بیابند را منتشرنموده تا معلوم شود نکات مطرح شده از سوی اینجانب با توجه به اخباری که امروز در دسترس همگان است مقرون به صحت بوده و نیازی نیست که نویسنده محترم موارد تنظیم شده ذهنی خویش را اینگونه به خوانندگان القا نمایند که این خود نیز جای تأمل و تأسف دارد.
باتشکر
علیرضا زاکانی
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

درباره نامه‌ آقای علیرضا زاکانی بیان موارد ذیل را لازم می‌دانیم:

2

1- در روزنامه خبر، تیتری با عنوان «حسینیان، سخنانش را تکذیب کند» وجود ندارد و احتمالاً منظور آقای زاکانی تیتر «حسینیان، سخنانش را تصحیح کند» بوده است که از نظر معنایی تفاوت چشمگیر دارند.

2- احتمالاً منظور از واژه «انتصاب» در اوایل نامه ایشان کلمه «انتساب» است.

3- با مراجعه به متن چاپ‌شده مصاحبه ملاحظه می‌شود که نامبرده در برابر این سؤال که «آقای حسینیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مطلبی در مورد آقای هاشمی مطرح کرده» پاسخ داده است: «ممکن است یک نفر نظر شخصی‌اش را داده باشد که خودش باید اصلاح کند» طبیعی است که مخاطب از این پرسش و پاسخ، فردی جز آقای حسینیان را استنباط نکند و اتفاقاً تیتر مطلب، حرفه‌ای و منطبق با گفته مصاحبه‌شونده، تنظیم شده است.

4- روشن است که یک خبرنگار برای انجام وظیفه حرفه‌ای‌اش مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد و بنابراین توصیه آقای زاکانی در مورد برخورد با همکاری که اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده بلاوجه است. توجه آقای زاکانی را به «اصول حرفه‌ای اخلاقی روزنامه خبر» در سایت خبر آنلاین جلب می‌کند.

5- به منظور روشن شدن اذهان مخاطبان محترم روزنامه، فایل صوتی مصاحبه با آقای علیرضا زاکانی روی سایت «خبر آنلاین» قرار داده شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =