با تصویب ماده 55 لایحه برنامه پنجم، 21 وزارتخانه دولت در دو سال آاتی باید به 17 عدد کاهش یافته و چهار وزارتخانه در یکدیگر ادغام شوند.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری و محمدرضا خباز نمایندگان تهران و کاشمر طی تذکری به لاریجانی گفتند که دولت قبل از این ادغام هم باید از مجلس کسب تکلیف کند. رئیس مجلس هم سخنان آنها را تایید کرد اما از محتوای متن این ماده چنین برنمی‎آمد.

به همین دلیل دو نماینده مذکور از رئیس مجلس خواستند که متن ماده 55 لایحه برنامه پنجم به گونه‎ای اصلاح شود که دولت ملزم به کسب مجوز از مجلس برای ادغام وزارتخانه‎ها باشد.

اما با تغییر ریاست مجلس از لاریجانی به ابوترابی، این اصلاح اعمال نشد و ماده 55 همانطور که کمیسیون تلفیق اصلاح کرده بود، به تصویب مجلس رسید.

به این ترتیب «دولت مکلف است یک یا چهار وزارتخانه را با حفظ اختیارات قانونی به نحوی در وزارتخانه‎های دیگر ادغام نماید که تا پایان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه‎ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش یابد. وظایف و اختیارات وزارتخانه‎های جدید به تصویب مجلس خواهد رسید.»

بر اساس این مصوبه دولت هم باید شرح وظایف وزارتخانه جدید را برای کسب مجوز به مجلس بفرستد و هم برای وزیر جدید ولو اینکه در حلقه وزرای کنونی‎اش باشد نیز رای اعتماد مجدد بگیرد.

اما همچنان این ابهام وجود دارد که دوت قبل از تصمیم به ادغام دو وزارتخانه، ملزم به کسب مجوز از مجلس هست یا نه؟

/111ف 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =