فارس: یک کارشناس حقوقی فلسطین اعلام کرد که سران عرب در نشست‌های خصوصی خود با واشنگتن بسیار فراتر از اسناد ویکی‌لیکس خیانت کرده‌اند.

"عصام یونس " کارشناس حقوقی فلسطینی و مدیر مرکز دفاع از حقوق بشر "المیزان " در گفتگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: آنچه در ویکی‌لیکس منتشر گردیده نمی‌تواند پایه و اساس قانونی و حقوقی قرار بگیرد تا بتوان از آن نتایج موردنظر را بدست آورد.

به اعتقاد یونس باید در اسناد منتشره تحقیق و تفحص لازم را به عمل آورد تا پس از اثبات درستی آن رژیم‌ها و کشورهای مرتکب جنایات ضد بشری یا جنایات جنگی یا مشوق اینگونه اقدامات و جنایات، محاکمه و مجازات شوند.

وی که در صحت و سندیت بسیاری از این اسناد شک دارد، با این حال می‌گوید: با وجود شک و تردیدهایی که در درستی این اسناد وجود دارد، با این حال اطمینان داریم که بسیاری از رژیم‌های عربی در نشست‌های خود با دولتمردان کاخ سفید پای خود را از آنچه در این اسناد آمده، فراتر می‌گذارند.

در پاسخ به اقدامات مرکز المیزان برای تحت پیگرد قرار دادن جنایتکاران جنگی صهیونیست و محاکمه آنها، مدیر این مرکز دفاع از حقوق بشر گفت: این مرکز همچنان اقدامات خود را پیگیری می‌کند و در این زمینه همکاری‌های بسیار خوب و نزدیکی با سازمان‌ها و موسسات بین المللی و عربی و فلسطینی مدافع حقوق بشر داریم.

وی در پاسخ به اقدامات دولت انگلیس که تلاش دارد قوانین خود را در زمینه محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیست تغییر دهد، گفت: این ثابت می‌کند که اروپایی‌ها در برابر عدالت و مساوات برخوردی دوگانه دارند و در این‌باره آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =