*امیدوار رضایی (رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی)

می‌توانیم به مقام دومی بازی‌هیا آسیایی برسیم. نمی‌گویم نمی‌توانیم به این مقام برسیم. اما نیاز به یک سری فرمول‌های خاص داریم. نمی‌توانیم همین الان کره و ژاپن را با این مدال‌هایی که گرفته‌اند مقایسه کنیم. دوره بعدی کره میزبان است و می‌خواهد مدال‌هایی را که در گوانگ‌ژو به خاطر میزبانی چین نگرفته جبران کند. از آن طرف چین هم فراتر از آسیاست. قهرمان المپیک است. ژاپن هم هست. غیر از این باید ازبکستان و قزاقستان را که مو به مو با ما می‌آمدند را بسنجیم و ببینیم که چه کار می‌خواهند بکنند.

کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی در این چهار سالی که تا بازی‌های آسیایی بعدی مانده، برنامه‌ریزی‌هایی دارند که ورزش‌های ضعیف خود را قوی کنند و به همین دلیل است که می‌گویم نباید آن‌ها را فقط با مدال‌هایی که در گوانگ‌ژو گرفته‌اند مقایسه کرد. برای این‌که به مقام دومی بازی‌های آسیایی برسیم باید در دوره بعدی، 78 مدال طلایی که کره در این دوره گرفته را رد کنیم و از آن هم بیشتر طلا بگیریم. این کار خیلی سختی است. باید خیلی کارها انجام دهیم. باید رشد دوحه تا گوانگ‌ژو را بسنجیم و ببینیم چقدر در این مدت رشد داشته‌ایم. از طرفی باید رشد سایر کشورها را هم بسنجیم. باید ببینیم آن‌ها چه شیبی در پیشرفت داشته‌اند و ما چه شیبی.

در مورد هدف‌گذاری رئیس جمهور هم باید بگویم خیلی خوب است که آدم آرزوهای بزرگ داشته باشد. اصلا یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت، داشتن آرزوهای بزرگ است. اما خب این حرفی که رئیس جمهور زده نیاز به یک سری الزامات دارد که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. باید دید هدف‌گذاری‌هایمان به چه شکلی است و می‌خواهیم چطوری برای این هدف‌ها برنامه‌ریزی کنیم. تعامل بین مسئولان ورزش هم خیلی مهم است. باید قبول کنیم که هر کدام از ما یک ضعف‌هایی داریم و یک اشتباهاتی می‌کنیم. ما باید نگران اشتباهات خودمان باشیم که باعث ایجاد ناهماهنگی‌هایی می‌شود. باید سعی کنیم ضریب اشتباهاتمان را به حداقل برسانیم. خیلی مهم است که قبول کنیم همه ما یک سری ضعف‌هایی داریم. اگر می‌خواهیم به رویای دومی در آسیا برسیم باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

از طرفی نباید بگوییم چون در یک سری از رشته‌ها دخترانمان نمی‌توانند بروند، نمی‌توانیم به این مقام برسیم. رشته‌هایی که دختران ما نمی‌توانند در آن‌ها مسابقه بدهند خیلی کم هستند. در عوض می‌توانیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که بگوییم به ازای هر یک نفری که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود یک مدال می‌گیریم. البته این خیلی سخت است ولی باید هدفمان همین باشد. هرچه بخواهیم به رده‌های بالاتر صعود کنیم کارمان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود ولی باید بیشتر تلاش کنیم تا به این خواسته‌ها برسیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =