۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷

چرا در حالی که دنیا نگران اسناد در حال افشای ویکی‌لیکس است، هیچ رد پایی از اسرائیل دیده نمی‌شود.

برای بسیاری این پرسش وجود دارد که چرا اسناد افشا شده ویکی‌لیکس درباره رژیم صهیونیستی هیچ چیز در بر ندارد. به خصوص این که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم نیز در تازه‌ترین اظهار نظرش گفته بود که اسناد ویکی‌لیکس هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد و امنیت ما را تهدید نمی‌کند.

یاسر زعاتره، نویسنده و روزنامه‌نگار صاحب‌نام فلسطینی در یادداشتی که برای الجزیره نوشته می‌پرسد چرا در حالی که دنیا نگران اسناد در حال افشای ویکی‌لیکس است، هیچ رد پایی از اسرائیل دیده نمی‌شود و این رژیم با خیال آسوده از این که سندی درباره آن به جایی درز نکرده احساس آسودگی می‌کند.

به گفته زعاتره، روزنامه‌های عبری خبر از فشار به گردانندگان ویکی‌لیکس داده‌اند و می‌گویند که برای این که امنیت ملی رژیم صهیونیستی به مخاطره نیفتد فشار شدیدی به گردانندگان آن آورده‌اند که باعث شده برخی اسناد منتشر نشود. پر واضح است که لابی صهونیستی در غرب برای مخفی نگه داشتن این اسناد دست به کار شده بود تا سندی علیه اسرائیل منتشر نشود.

در این رابطه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این اسناد دو واقعیت را افشا کرد اول این که ایران خطری فوری برای منطقه است و دوم این که این فلسطینیان هستند که نمی‌خواهند حرکت رو به جلویی در مسیر سیاسی‌شان ایجاد کنند.

این روزنامه‌نگار نزدیک به حماس در برابر اظهارات اسرائیلی‌ها این گونه نتیجه می‌گیرد که دو موضوع به خوبی روشن شد. نخست این که رهبران عرب متاسفانه ایران را بیش از اسرائیل که دشمن قسم خورده دنیای عرب است، دشمن خود می‌دانند و دوم این که رهبران عرب از ایالات متحده خواسته‌اند که مواضع خود را در برابر پرونده فلسطین ملایم‌تر کند تا امکان رویارویی با ایران حاصل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =