روایت خبرآنلاین از پاسخ رئیس جمهور به این پرسش که:« محمود احمدی نژاد دوست دارد مارادونا مربی تیم ملی باشد؟»

« فقط یک سئوال؟... بپرس» گارد محافظان رئیس جمهور تقریبا کلافه شده اند. همه روی سن هستند و همه هم سئوالی دارند. احمدی نژاد هم به هیچ کس پاسخ منفی نمی دهد و در این شلوغی بهترین فرصت است برای پرسیدن یک سئوال فوتبالی . فرصتی که شاید برای پرسیدنش از رئیس جمهور مدت زیادی باید به انتظار نشست. شاید تا وقتی که ورزش ایران به یک افتخار بزرگ دیگر برسد مثل گوانگژو.

                                                                                ***

تقریبا لحظات پایانی مراسم تجلیل از ورزشکاران در گوانگژو بود که نوبت به خبرنگاران ورزشی رسید تا با رئیس جمهور عکس یادگاری بگیرند. از ابتدا طوری برنامه ریزی شده بود که کسی سئوال نپرسد. البته برنامه ای که از ابتدا هم می شد فهمید عملی نمی شود. هر کس به رئیس جمهور می رسید نکته ای را می گفت. از سهمیه کاغذ و درخواست شغل برای اقوام نزدیک تا طرح پرسش برای مصاحبه . احمدی نژاد هم به همه تقریبا لبخندی می زد و نوبت نفر بعدی می رسید.

نوبت به خبرنگار ما که رسید ، فرصت خوبی بود تا سئوالی فوتبالی طرح شود. سئوالی که انگار برای نفر اول اجرایی کشور هم جذاب بود؛« آقای احمدی نژاد سفر مارادونا به تهران برای دیدار با شما حقیقت دارد؟» و رئیس جمهور با لبخند می گوید:« کلک زدید ، دارید مصاحبه می کنید!»

 کمی خنده میان دو طرف و بعد او پاسخ می دهد:« او به تهران می آید اما این سفر برای مدتی عقب افتاده است و او کمی دیرتر می آید.»

راستی دیه گو می آید تا سرمربی تیم ملی ایران شود؟ در پاسخ به این سئوال ، رئیس جمهور سکوت می کند. او تنها سری همراه با خنده تکان می دهد که می تواند مفهومش اعلام رضایت باشد. سکوتی که علامت رضایت رئیس جمهور است اما فشار جمعیت و فریاد « برو جلو» اجازه گرفتن پاسخ قطعی را در این صحنه فراهم نمی کند.

                                                                              ***

دیه گو مارادونا ، ستاره سرشناس فوتبال آرژانتین . او به دلیل سیاست های ضد استکباری اش به یکی از آمریکا ستیزان سرشناس آمریکای لاتین شهره شده است. اتفاقی که کنار هم قرار گرفتن او با کاسترو ، چاوز ، مورالس و اورتگا را به همراه داشته است. همه رهبرانی که از دوستان صمیمی محمود احمدی نژاد محسوب می شوند. دیه گو بر همین اساس چند بار علاقه اش را به رئیس جمهور ایران ابراز کرده و حتی پیراهنش را برای او هدیه فرستاده است. در مقابل هم احمدی نژاد برای این چهره سرشناس فوتبال آرژانتین پیامی صادر کرده و برایش از خداوند سعادت و موفقیت طلب کرده است.

                                                                             ***

« قرار است مارادونا برای دیدار با رئیس جمهور به تهران بیاید.» این جمله را علی کفاشیان در گفت و گو با خبر پس از آن عنوان کرد که این رسانه در گزارشی از آغاز رایزنی ها برای استخدام مربی آرژانتین در جام جهانی به عنوان جانشین افشین قطبی خبر داده بود. خبری که مبتنی بود بر دلایلی که سبب می شود دولت از حضور این ابرستاره آرژانتینی در فوتبال ایران حمایت کند. کفاشیان البته تاکید کرد سفر مارادونا تنها برای دیدار با رئیس جمهور است و نهایتا این احتمال وجود دارد که فوتبالی نمایشی با شرکت ریاست جمهوری و مارادونا در حاشیه این سفر برگزار شود و مارادونا گزینه مربیگری تیم ملی نیست.

                                                                            ***

رسیدن به رئیس جمهور و پرسیدن سئوال از او در میان تیم محافظانش کاری بس دشوار است اما باید حتما اتفاق بیفتد. دوربین ها این سد را می شکنند و آنجا مرد اول اجرایی کشور درباره فوتبال می گوید:« فوتبال هم بد نبود اما برای بازی های بعدی از این رشته توقع بیشتری دارم ، خیلی بیشتر از نتایج گوانگژو.»

و بعد باری دیگر فرصتی برای پرسیدن سئوال خبرآنلاین درباره مارادونا؛« نگفتید ، شما دوست دارید مارادونا سرمربی تیم ملی باشد؟»

رئیس جمهور کمی مکث می کند ، لبخندی می زند و می گوید:« آخر من نمی توانم به این سئوال پاسخی بدهم . من که نمی توانم بگویم چه کسی سرمربی تیم ملی باشد.» و در همه این لحظات این حس در حرف هایش به مخاطب القا می شود که او واقعا ناراضی هم نخواهد بود اگر دیه گو مارادونا سرمربی تیم ملی باشد.

  م                

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    دیگو دوستت داریم
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    حالا مگه مارادونا خیلی مربی سطح بالایی که اینقد ذوق زده شدید!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    1 0
    تعارف نکن کی بهتر از شما بگو داداش