مهر نوشت:

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از آبپاشی مناطق مختلف تهران شامل محدوده خیابانهای آزادی تا یافت آباد و آزادی ـ انقلاب، شهید مطهری و طالقانی و مناطق مرکزی شهر توسط هواپیماهای شرکت هواپیمایی خدمات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

علی اشرفی پور با اشاره به ادامه عملیات آبپاشی مناطق مختلف تهران افزود: هواپیماهای آبپاش تا ارتفاع 100 متر به زمین نزدیک می شوند تا ذرات معلق آلاینده را که بیشترین رنجش را برای تهرانی ها به دنبال داشته زمین گیر کنند.

وی اضافه کرد: سورتی اول پرواز ناوگان آبپاشی تهران انجام شده و در مرحله دوم مناطقی در مرکز، غرب و جنوب غرب تهران آبپاشی می شوند. آبپاشی در شرق تهران نیز در دستور کار است و با وارد شدن پنج هواپیمای دیگر به ناوگان آبپاشی تمامی مناطق پایلوت آبپاشی می شوند.

اشرفی پور با تاکید بر اینکه هر هواپیما هشت نوبت در روز پرواز می کند اظهار داشت: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در روزهای متوالی آلودگی در صدر میانگین جدول PSI بوده اند و هواپیماها به شکل اسپره ای آب را در مناطق مختلف می پاشند تا ذرات معلق از هوا گرفته شود.

وی اظهار داشت: اگر این عملیات در حجم قابل توجهی انجام شود وضعیت هوای پایتخت بهبود می یابد. این در حالی است که اعضای کمیته آلودگی هوای تهران از منتقدان این طرح هستند و آن را مطابق استاندارهای علمی و اقتصادی نمی دانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام فكر مي كنم بهتر از دست روي دست گذاشتن باشه .اين هم راهكاري است تازه مي شود از مردم خواست از بالاي برجها و بامها همزمان چند ساعتي اين كار را انجام دهند فكر كنم پرداخت پول آب بهتر از خوردن اين ذرات باشد.
  • حامد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    اکر یک بررسی دقیق تری انجام می شد ممکن بود در این کار تجدید نظر میکردند چون نتایجش قابل دفاع نخواهد بود. این طرح بسیار بیش از مقدار آلودگی که قابلیت رفع آنرا داشته باشد خود بر آلودگی ناشی از دود احتراق سوخت موتور هواپیماهای آبپاش می افزاید.
  • ایرانی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    با پاشیدن آب که درست نمی شود؛ ضمنا باعت می شود که این ذرات با این ابپاشی وارد سطح خاک شده و خاک و سبزیجات کاشته شده نیز الوده گردد.
  • سولماز IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
    0 0
    این هم یه جور ابر مصنوعیه دیگه اختراع جدیده -- زین پس به جای هواپیمای آب پاش بگوئیم ابر مصنوعی