شبکه ایران: در حالی که نیروهای ژاپن و آمریکا در دریای ژاپن سرگرم رزمایش مشترک هستند، جنگنده‌های ارتش روسیه دوشنبه گذشته در آسمان محل مانور به پرواز درآمدند.

به گزارش رویترز،‌ رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش روسیه در حالی در آسمان دریای ژاپن به پرواز در آمدند که رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در حال برگزاری بود.

بنابر این گزارش، "یوشیتو سنجوکو"، سخنگوی ارشد نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش روسیه دوشنبه گذشته حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر تصریح کرد: جنگنده‌های آمریکایی و ژاپنی درصدد مقابله با آنها برآمدند.
آمریکا و ژاپن بعداز بحران در شبه جزیره کره، رزمایش نظامی مشترکی را در آب‌های ژاپن با نظارت کره جنوبی آغاز کرده و در این رزمایش ناوهواپیمابر هسته‌ای جرج واشنگتن نیز شرکت کرد.

روابط روسیه و ژاپن از زمانی که دیمتری مدودف، رییس‌جمهوری روسیه یکی از چهار جزیره مورد اختلاف دو کشور را مورد بازدید قرار داد، بحرانی شده است.

"سجی مایهارا" وزیر امور خارجه ژاپن نیز شنبه گذشته از این جزایر بازدید هوایی کرد.
روزنامه ژاپنی سانکی درباره ورود هواپیماهای جنگی روسیه به حریم هوایی این کشور نوشت: شاید ورود هواپیماهای روس به فضای ژاپن واکنشی به این بازدید هوایی وزیر خارجه باشد./161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
    0 0
    احتمال حمله ناگهانی نیروهای راست نظامی ژاپن به جزایر تحت کنترل روسها میرود دور از انتضار نبود که ارتش روسیه عکس العمل نشان داد چین هم نیروهای نظامی خود را در اطاف جزایر مورد مناقشه با ژاپن مستقر کرده است