سخنگوی وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد: تنها راه واقع بینانه برای حل موضوع هسته ای ایران مذاکره است.

«بری مارستن» با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در ژنو، به ایرنا گفت: ما آمادگی داریم تا درباره «مسایل و منافع مشترک» مذاکرات خود را با ایران ادامه دهیم.

وی افزود: ما همیشه گفته ایم که مخالف تولید و توسعه انرژی هسته ای صلح آمیز توسط ایران نیستیم اما حق استفاده از انرژی هسته ای همراه با تعهداتی است و نگرانی های جامعه بین المللی در این زمینه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

مارستن گفت: مذاکرات ژنو شروع یک فرایند است که برای ادامه آن توافق حاصل شده است. اما این یک فرایند بدون خاتمه نیست و ما باید در آن پیشرفت ببینیم.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اظهارداشت: تنها مسیر واقع بینانه و رضایت بخش برای حل مساله هسته ای از طریق میز مذاکره است.

وی مدعی شد:تحریم ها و دیگر فشارهای بین المللی تنها وسیله ای برای رسیدن به هدفی در این راستا است. ما اکنون وارد یک فرایند مذاکره شده ایم و امیدواریم تمامی طرفین اراده سیاسی لازم را برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک داشته باشند که برای همه و از جمله ایران راضی کننده و دارای منفعت باشد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس افزود: مذاکرات اخیر در ژنو با توافق درباره ادامه آن در استانبول در اواخر ماه ژانویه سال آینده میلادی (اوایل بهمن) پایان یافت.

وی گفت: اعضای گروه 3+3 (1+5) نیز می خواهند روشهای عملی همکاری در راستای برطرف کردن نگرانی های کلیدی خود درباره موضوع هسته ای را بررسی کنند. ما یک راه حل مسالمت آمیز و از طریق مذاکره برای حل مساله هسته ای ایران می خواهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =