سعد حریری رئیس جریان سنی المستقبل و رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس لبنان است که گفته می‌شود نخست‌وزیر آینده لبنان خواهد بود.

با دیدار پنج‌شنبه شب رئیس جریان المستقبل با دبیر کل حزب‌الله لبنان، که پس از انتخاب نبیه‌بری به عنوان رئیس پارلمان این کشور صورت گرفت، نخست‌وزیری سعد حریری در این کشور تقریباً قطعی به نظر می‌رسد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره سعد حریری که جریان غربگرای تحت رهبری او موسوم به 14 مارس در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور پیروز شده، پنجشنبه شب با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد. این در حالی است که میشل سلیمان رئیس‌جمهور این کشور از دیروز رایزنی‌های پارلمانی برای معرفی نخست‌وزیر را آغاز کرده است.

در این دیدار که حسین خلیل معاون سیاسی حریری و مصطفی ناصر و نادر الحریری مشاوران او نیز حضور داشتند، اوضاع سیاسی لبنان و منطقه و مسایل مختلف داخلی در پی نتایج انتخابات بررسی شد.

در همین حال شبکه تلویزیونی المنار، متعلق به حزب‌الله گزارش داد که در این دیدار دو طرف بر ادامه‌ رایزنی‌ها با یکدیگر در مرحله‌ ‌آینده و راه حل‌های مطرح شده برای دولت آتی توافق کردند. سعد حریری و سیدحسن نصرالله از فضای آرام کنونی در لبنان و پیروی از منطق مذاکره، همکاری و فضای باز سیاسی در این کشور ابراز خرسندی کردند.

حریری تأکید کرد: در حال‌حاضر مذاکرات مثبتی تحت نظارت میشل سلیمان رئیس‌جمهور این کشور در حال برگزاری است و این مذاکرات به ویژه در‌خصوص سرنوشت سلاح مقاومت ادامه خواهد داشت.

سعد حریری رئیس جریان سنی المستقبل و رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس لبنان است که گفته می‌شود نخست‌وزیر آینده لبنان خواهد بود. با این همه در حالی که برخی از تحلیلگران دیدار وی با نصرالله را نوی نمایش همگرایی او با جریان مقاومت برای اداره دولت آینده ارزیابی می‌کنند عده‌ای دیگر بر این باورند که ممکن است کمی تجربه سیاسی حریری سبب شود که سنیوره بار دیگر نخست‌وزیر لبنان شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =