این روزها شایعات افزایش یکباره قیمت ها پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بازار مسکن را نیز تحت شعاع خود قرار داده است به نحویکه به اذعان رئیس اتحادیه املاک کشور در برخی از نقاط شاهد افزایش 20 درصدی قیمت اجاره بها هستیم.

در حالیکه در مراجعه به اکثر دفاتر مشاوران املاک افزایش یکباره قیمت ها به شدت محسوس است و اغلب مشاورین حاضر در این دفاتر از افزایش قیمت ها بیش از رقم فعلی در روزهای آتی خبر می دهند قلی خسروی معتقد است:این اظهارنظرها بیشتر از سوی مشاورین حاضر در این دفاتر مطرح می شود و اگر مراجعه کنندگان مستقیما با صاحب جواز این دفاتر صحبت کنند قطعا این شایعه که در ماه های اتی قیمت مسکن به شدت افزایش می یابد کاملا رد خواهد شد.

به گفته قلی خسروی در همه نقاط قیمت اجاره بها و خرید ، 20 درصد افزایش نیافته است چرا که شاهد هستیم در برخی از نقاط تهران قیمت ها کاهش یافته است.به عنوان مثال ، هفته گذشته ملکی واقع در منطقه ونک تهران که قیمت واقعی آن متری دو میلیون و 200 است را یک میلیون و700 معامله کردیم که این نشان می دهد این افزایش قیمت تنها معطوف به برخی از نقاط تهران است.

وی معتقد است :علت اصلی افزایش قیمت اجاره بها مربوط به کاهش قدرت خرید مردم است به نحویکه تقاضا برای اجاره بالا رفته و همین امر باعث شده صاحب خانه ها قیمت ها را افزایش دهند.

براساس اظهارات رئیس اتحادیه املاک کشور، پیش بینی می شود از اردیبهشت ماه امسال قیمت خانه کاهش یابد چرا که قیمت مصالح چون آهن در شرایط فعلی با 5 درصد کاهش مواجه شده است که این امر طی ماه های آتی برروی قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

این در حالی است که شواهد عینی خبرنگار ما حاکی از آن است که در حال حاضر کمترین افزایش قیمت در تهران معطوف به مناطق شمالی این شهر است که این امر نیز نشات از کاهش قدرت خرید مردم دارد.

براساس این گزارش، در شرق و جنوب تهران افزایش قیمت اجاره بها و خرید به شدت محسوس است.ضمن آنکه خرید و فروش در این مناطق از رونق بیشتری به نسبت شمال و غرب تهران برخوردار است.چرا که در مناطق شمالی تهران قیمت مسکن به شدت بالاست و مردم قدرت خرید ملک در این مناطق را ندارند.اما در مناطق شرق و جنوب تهران متراژ خانه ها پایین تر و قیمت آنها نیز کمتر است و همین امر باعث رونق خرید و اجاره در این مناطق شده است.

براساس اظهارات قلی خسروی ، در حال حاضر شاهد افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت ها در مناطق مختلف تهران هستیم که امید می رود این امر تا اردیبهشت ماه امسال فروکش کند و قیمت ها روند نزولی را در پیش بگیرد.

این در حالی است که در شرایط فعلی اغلب مشاورین املاک در مراجعه متقاضیان از افزایش یکباره قیمت ها پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گویند و تاکید دارند در صورت آنکه در شرایط فعلی خانه خریداری نشود پس از اجرای این قانون باید خواب خانه دار شدن را دید.همین امرباعث شده تا این روزها بازار مسکن شاهد افزایش بی رویه قیمت باشد.

در این بین اگرچه پیش بینی مسوولان دولتی حاکی از عدم افزایش قیمت مسکن پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه هاست اما با اینحال تاثیر روانی شایعات این روزها بیش از اظهارات مسوولان بر بازار مسکن بوده است و همین امر باعث نگرانی کارشناسان از آینده بازار مسکن پس از اجرای این قانون شده است.در این بین کارشناسان تاکید دارند تنها در صورتی می توان این افزایش قیمت را مهار کرد که مسوولان دولتی تمهیدات خود را برای نظارت بیشتر بر مشاورین املاک افزایش دهند در غیر اینصورت ادامه روند فعلی ، خرید خانه برای اغلب مردم را به یک رویا تبدیل خواهد کرد./121/ق

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    قلی خسروی 16 اذر : ادعای رئیس اتحادیه مشاورین املاک/ کاهش 5 درصدی قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر بالاخره نظر ایشون چیه!!!