زن جوان فیوج که اقدام به کف‌زنی از طلافروشی می‌کرد، در یکی از سرقت‌ها، قبل از فرار با هوشیاری طلافروش دستگیر شد.

به گزارش فارس، شامگاه 8 آذر امسال، در تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت از یک طلافروشی در خیابان ستارخان، لحظاتی بعد مأموران گشت کلانتری 118 ستارخان در محل حاضر شدند و یک زن جوان را که به اتهام سرقت از طریق کف‌زنی از طلا فروشی توسط طلافروش گیر افتاده بود، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با دستور رنگ‌آمیز بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 2 تهران پرونده به همراه متهم دستگیر شده و جهت رسیدگی تخصصی به موضوع، تحویل کارآگاهان مبارزه با سرقت از اماکن پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

کارآگاهان در اولین اقدام خود تحقیقات را از شاکی پرونده شروع کردند که صاحب طلافروشی به افسر پرونده گفت: حدود 19 روز گذشته این خانم (متهم دستگیر شده) به همراه یک مرد جوان برای خرید طلا به مغازه من آمدند. مرد جوان گفت می‌خواهد برای همسرش (زن دستگیر شده) که تبعه ترکیه است یک سرویس گرانقیمت بخرد.

وی ادامه داد: چند سرویس طلا را هم زمان انتخاب کردند و برایشان آوردم؛ در حالی که من هم نظارت داشتم به بازدید سرویس‌ها مشغول شدند. این زن و مرد با هم ترکی استانبولی صحبت می کردند. مرد جوان به من گفت همسرم می‌گوید چک پول‌های ایرانی را نمی‌شناسد و خیلی دوست دارد تا چک پول‌های ایرانی را ببیند.

مرد شاکی گفت: من هم بسته‌ای از چک پول‌ها را به آنها نشان دادم. زن چک پول‌ها را از من گرفت و مشغول نگاه کردن و شمردن آنها شد. مرد سرویس طلاها را نگاه می‌کرد و زن تراول‌ها می‌شمرد. پس از لحظه‌ای تراول‌ها را به من برگرداند و تشکر کرد. من با توجه به حجم بسته تراول شک کردم. سریع آنها را که قبلأ شمارش کرده بودم و می‌دانستم چقدر است، دوباره شمردم. دیدم کم است و در لحظه نخست اعتراض مبنی بر کف رفتن تراول‌ها توسط زن جوان، مرد زنجیر گرانقیمتی را که روی پیشخوان بود برداشت و از مغازه خارج شد، اما با زدن دکمه کنترل ضد سرقت، قبل از فرار زن درب را قفل کردم.

زن دستگیر شده که خود را "مریم (مینا) 33 ساله " معرفی کرد در اعترافات خود با بیان اینکه مردی که فرار کرد پسرعموی من بود گفت: اما من کف‌زنی نکردم.

کارآگاهان باتوجه به اظهارات متهم و این که این شیوه سرقت بیشتر از سوی سارقان طایفه فیوج انجام می‌شود در ادامه تحقیقات خود دریافتند این زن از طایفه فیوج بوده و اغلب بستگانش از متهمان سابقه‌دار هستند.

سرهنگ مهرداد یگانه رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این پرونده، گفت: با توجه به نوع سرقت این زن، از شهروندانی که با این شیوه کف‌زنی از آنان سرقت شده است و یا شکایتی دارند دعوت می‌شود جهت طرح شکایت یا پیگیری پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی_خیابان زنجان شمالی یا به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران (سعادت آباد) مراجعه کنند.

یگانه در توصیه‌ای به شهروندان گفت: در سال‌های اخیر سارقان به ویژه سارقان طایفه فیوج به شیوه فوق از طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و حتی از افراد عادی اقدام به کف‌زنی و همچنین کش‌روی می‌کنند. لذا به ویژه در زمان شلوغی مغازه مواظب ترفندهای شیادان و سارقان باشند.
181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =