۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱

ایرنا: 'نبیل نقولا' نماینده مجلس لبنان از فراکسیون حزب آزاد ملی لبنان گفت: تهدید 'سعد حریری' نخست وزیر لبنان به خروج از نشست هیات دولت لبنان در صورت طرح تصویب پرونده شاهدان دروغین نقض قانون اساسی است.

نبیل نقولا شنبه شب در گفت وگو با شبکه 'ام تی وی' لبنان افزود: ماده 56 از قانون اساسی لبنان مشخص کرده که رییس جمهوری در صورت حضور باید نشست هیات دولت را اداره کند و باید تصمیم های هیات دولت به شکل توافقی اتخاذ شود.

وی در مورد تهدید حریری به خروج از نشست هیات دولت در صورتی که پرونده شاهدان دروغین در نشست هیات دولت به رای گیری گذاشته شود گفت: این تهدید حریری برخلاف قانون اساسی و سبب به تعطیلی کشاندن دولت است.

این در حالی است که 'علی المقداد ' نماینده حزب الله در مجلس لبنان نیز در واکنشی گفت: تعطیلی جلسات هیات دولت و عدم دعوت نخست وزیر به تشکیل جلسه هیات دولت ناشی از آن است که عده ای از ترسشان نمی خواهند پرونده شاهدان دروغین ترور حریری در نشست دولت مطرح و جزیی از جدول کار دولت باشد اما پرونده شاهدان دروغین کلید حل بحران کنونی است زیرا موجب سرنگونی شخصیت های بزرگی خواهد شد.

این در حالی است که در اقدامی غیر منتظره 'الکساند سلطانف' معاون وزیر خارجه روسیه نیز برای حل بحران لبنان شخصا راهی نبطیه شد تا در آن جا با ' محمد رعد' رییس فراکسیون نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان دیدار و با وی در مورد بحران لبنان رایزنی کند./161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =