۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷

داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین D و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را تا 43 درصد کاهش دهد.

یک تحقیق جدید که روی 70 هزار زن در طول 10 سال انجام شده است نشان داد رژیم غذایی سرشار از ویتامین D به تنهایی برای مبارزه با سرطان سینه کافی نیست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز برای تکمیل این اثر کاملا لازم است. به همین دلیل دانشمندان معتقدند مصرف این رژیم غذایی فقط زمانی موثر است که هر فردی به اندازه کافی از نور خورشید استفاده کند.
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد ویتامین D دارای خواص ضد سرطان زیادی است و ثابت شده که سرعت انتشار سلول‌های سرطانی را نیز کاهش می‌دهد.
محققان از مرکز تحقیقات سلامت عمومی در فرانسه زندگی 67 هزار و 721 زن بین 41 تا 72 سال را به مدت یک دهه بررسی کردند تا میزان ابتلا به سرطان سینه و عوامل موثر در این زمینه را در این گروه بسنجند. رژیم غذایی و میزان قرار گرفتن هر فرد در معرض نور خورشید به دقت تحت نظر قرار گرفته شد. در پایان این تحقیقات 2 هزار و 871 فر به سرطان سینه دچار شدند.
محققان متوجه شدند نزدیک به 45 درصد مردم ویتامین D مورد نیاز خود را از ماهی و غذاهای دریایی ، 16 درصد از تخم مرغ، 11 درصد از محصولات لبنی، 10 درصد از روغن‌ها و مارگارین و 6 درصد نیز از انواع کیک‌ها به دست می‌آورند.
نکته جالب این بود که افرادی که بیش‌تر از بقیه در معرض نور خورشید بودند نزدیک به 10 درصد کم‌تر از زنان دیگر به سرطان سینه دچار شدند که نشانگر تاثیر فوق‌العاده نور خورشید در این میان بوده است.
در این بین دانشمندان متوجه شدند بیش‌ترین تاثیر زمانی حاصل می‌شود که هر فرد به طور همزمان ویتامین D مورد نیاز خود را از منابع غذایی فراهم کند و در عین حال به اندازه کافی از نور خورشید استفاده کند. در این حالت خطر ابتلا به سرطان سینه بین 32 تا 43 درصد کاهش پیدا می‌کند.
دیلی‌میل، 11 دسامبر

ج/132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =