صدها تن از فعالان سیاسی و رهبران مخالف دولت مصر مقابل دادگاه عالی مصر تجمع کردند و خواهان ابطال انتخابات پارلمانی اخیر و انحلال پارلمان جدید شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرات روز یکشنبه مخالفان دولت مقابل دادگاه عالی مصر برگزار شد. این تظاهرات در حالی برگزار شد که حزب حاکم به رهبری «حسنی مبارک» به رغم نقض گسترده قوانین، انتخابات پارلمانی را انتخاباتی آزاد و عادلانه خواند. معترضان با سردادن شعارهایی انتخابات مصر را مردود و پارلمان را غیرمشروع خواندند.
«جورج اسحاق»، یکی از رهبران جامعه ملی برای تغییر، یکی از گروه‌های مخالف دولت مصر گفت که معترضان قصد دارند مشروعیت پارلمان جدید را به چالش بکشند. اسحاق گفت: «شکایتی منطقه‌ای و ملی علیه نتایج انتخابات پارلمانی ترتیب خواهیم داد.» وی افزود که این تظاهرات، اعتراض به نحوه برگزاری و تقلب گسترده‌ در این انتخابات است.
در انتخابات پارلمانی مصر که در روزهای 28 نوامبر و 5 دسامبر برگزار شد و پس از آن که دو گروه اصلی مخالف دولت انتخابات را تحریم کردند، حزب حاکم به رهبری حسنی مبارک به پیروزی چشمگیری دست یافت. همچنین «محمد البرادعی»، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از مهمترین چهره‌های مخالف دولت مصر انتخابات پارلمانی را تحریم کرد.
البرادعی معتقد است تا زمانی که قانون اساسی مصر اصلاح نشود، باید انتخابات عمومی را تحریم کرد. وی هشدار داد تا زمانی که اصلاحات سیاسی در مصر صورت نگیرد، این کشور صحنه اعتراض مخالفان خواهد بود.
البرادعی گفت: «امیدوارم رژیم متوجه شده باشد که اگر به ما اجازه فعالیت ندهند، مردم مصر راهی جز خشونت و درگیری نخواهند داشت و همه می‌دانند که هیچ یک از مردم مصر به دنبال درگیری نیست.» در همین حال حزب اخوان المسلمین خواستار انحلال پارلمان جدید مصر شده است. این حزب مدارکی درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی مصر جمع‌آوری کرده است. پیش‌تر نیز فعالان حقوق بشر بین‌المللی و منطقه‌ای، تقلب گسترده در انتخابات عمومی مصر را محکوم کرده بودند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =