«کنگرۀ سالانۀ یهودیان اروپا EJC» با هدف ترویج «ایران‌هراسی» برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «جرزلم‌پست» وزیر امور اروپایی و خارجی فرانسه در «کنگرۀ سالانۀ یهودیان اروپا EJC» گفت: فرانسه موضع قاطعانه‌ای در برابر برنامۀ هسته‌ای ایران اتخاذ خواهد کرد.

Michèle Alliot-Marie

«میشل آلیوت-ماریه» که قبلاً وزیر دفاع فرانسه نیز بوده، در سخنرانی خود در این مراسم که یک‌صد نفر از رهبران اقلیت‌های یهودی اروپا، مرکّب از 27 جامعۀ یهودی در اروپا، حضور داشتند به آنچه «نگرانی جهانی ناشی از حکومت اسلامی بالقوه هسته‌ای در ایران» خواند پرداخت و قول داد که فرانسه موضع سرسختانه‌ای بر ضدّ رییس جمهور ایران و حکومت این کشور و برنامۀ تسلیحات هسته‌ایش اتخاذ کند.

در این نشست سفرای رژیم صهیونیستی، هلند و جمهوری چک در فرانسه و نیز نمایندگان سفارتخانه‌های روسیه، امریکا و اتریش حضور داشت.

پس از سخنرانی این مسؤول فرانسوی، «موشه کانتور» رییس «کنگرۀ سالانۀ یهودیان اروپا EJC» مدعی شد تهدید هسته‌ای ایران متوجه اروپا و امنیت جهانی است. 

او اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای، ما به نقطۀ عطفی نزدیک می‌شویم، جایی‌که ایران به نقطۀ بی‌بازگشتی دست خواهد یافت.

او افزود: فرانسه، اتحادیۀ اروپا و جامعۀ بین‌المللی باید هر تلاشی که می‌تواند انجام دهند تا از رسیدن ایران به این نقطه جلوگیری کند و ما باید متحد دیده شویم. تلاش شدید لازمۀ دستیابی به این هدف ضروری برای امنیت بین‌المللی است.  

ترجمه: رضا دانشمندی

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =