همزمان با برگزاری طرح دانش‌آموزی "عملیات ملی محرم "، پیشنهاد ثبت روز هشتم ماه محرم با عنوان روز "نوجوان و جوانان عاشورایی " در تقویم ملی کشور از سوی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مطرح شد.

همزمان با برگزاری طرح دانش‌آموزی "عملیات ملی محرم "، پیشنهاد ثبت روز هشتم ماه محرم با عنوان روز "نوجوان و جوانان عاشورایی " در تقویم ملی کشور از سوی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مطرح شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، احمد خلیلی با تأیید این مطلب و با اشاره به اجرای طرح دانش‌آموزی "عملیات ملی محرم " از سوی این اتحادیه در ایام محرم امسال اظهار داشت: نقطه اوج این طرح در روز هشتم ماه محرم همزمان با بیست و سوم آذرماه و با حضور دسته‌های عزاداری دانش‌آموزی در ساعات درسی و در خیابان‌ها بود.

 وی افزود: امیدواریم اجرای این طرح باعث ثبت روز هشتم محرم با عنوان "روز نوجوان و جوان عاشورایی " در تقویم ملی کشورمان شود چرا که در حوزه دانش‌آموزی تاکنون چنین جریان‌سازی‌ اتفاق نیفتاده است بنابراین ما به دنبال آن هستیم تا چنین جریانی به کمک رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با هدف الگوسازی در حوزه جوان و نوجوان عاشورایی اتفاق بیفتد.

 گفتنی است طرح دانش‌آموزی "عملیات ملی محرم " در ایام ماه محرم امسال و با هدف گفتمان‌سازی معرفتی و بصیرتی در میان دانش‌آموزان با الهام‌گیری از اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) اجرا می‌شود؛ بر اساس این طرح، با حضور گروه‌های تبلیغی از حوزه‌های علمیه در مدارس به ویژه دبیرستان‌های سطح کشور، ضمن ارتباط‌ گیری با دانش‌آموزان زمینه طرح مسائل بنیادی برای آنان و پاسخگویی به این مسائل با نقش آفرینی دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: نقطه اصلی شروع طرح عملیات ملی محرم، 3 روز پیش از آغاز ماه محرم و با جمع‌بندی گروه‌های تبلیغی و ارسال بسته‌های آموزشی به سراسر کشور بوده است همچنین، با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و مسابقات طراحی شده برای دانش‌آموزان، این طرح حداقل تا "اربعین حسینی " ادامه خواهد داشت و پس از ایام ماه محرم و صفر نیز، با استمرار تبلیغ و حضور مبلغان در مدارس و نیز در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها ادامه خواهد یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =