مردان تبهکار وقتی برای دریافت پول آزادی گروگان‌ کوچولو به محل قرار می‌رفتند گمان نمی‌کردند پلیس در کمین آنهاست.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
صبح پنجشنبه - 25 آذر - مرد جوانی از اهالی کرج خود را به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران رساند و در حالی که از ربوده شدن پسر 7 ساله‌اش خبر می‌داد به مأموران گفت: ما در یکی از محله‌های کرج زندگی می‌کنیم. عصر دیروز پسرمان «کیان» در کوچه مشغول بازی بود که دوستانش وحشتزده خود را به خانه ما رسانده و خبر دادند دو مرد جوان ناشناس کیان را دزدیده و سوار بر خودرو گریخته‌اند.

بلافاصله موضوع را به پلیس کرج اعلام کرده و کمک خواستیم. تحقیقات مأموران برای ردیابی گروگانگیران آغاز شده بود که ساعتی بعد کیان با تلفن‌ همراهش تماس گرفت و گفت دو مرد او را گروگان گرفته‌اند و برای آزادی‌اش 10 میلیون تومان پول نقد می‌خواهند. پس از پایان این جمله بلافاصله تلفن خاموش شد اما امروز صبح دوباره کیان با تلفن خودش زنگ زد و گفت آدم‌رباها او را به تهران برده و تهدیدش کرده‌اند چنانچه پول‌ها تا بعد از ظهر به دستشان نرسد او را خواهند کشت. بنابراین ما هم خیلی سریع موضوع را به پلیس اطلاع دادیم. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده خودمان را به تهران رسانده‌ایم تا به کمک پلیس آگاهی فرزندمان را نجات دهیم.»

بدین‌ترتیب کارآگاهان با دستور قاضی سلیمانی - دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران - با ارائه آموزش‌هایی به پدر و مادر کیان از آنها خواستند تا به بهانه تحویل پول با گروگانگیر‌ها قرار ملاقات بگذارند.

عصر پنجشنبه در حالی که مادر کیان با یک ساک پول حوالی خیابان نواب منتظر تبهکاران بود ناگهان دختر و پسر جوانی سوار بر یک موتورسیکلت به وی نزدیک شدند. مادر کیان بلافاصله سراغ پسرش را گرفت اما وقتی او را ندید کیف پول را به آنها نداد.

کشمکش برای سرقت کیف پول ادامه داشت که کارآگاهان در عملیاتی ضربتی متهمان را به دام انداخته و آنها را به اداره آگاهی منتقل کردند.

بنیامین - 18 ساله - که ابتدا منکر دخالت در ربودن پسربچه بود دقایقی بعد لب به اعتراف گشود و نشانی محل اختفای کیان را به کارآگاهان داد. ساعتی بعد مأموران راهی خانه متروکه‌ای در جنوب تهران شده و همزمان با دستگیری چهار مرد تبهکار دیگر، گروگان 7 ساله را آزاد کردند.

متهمان ضمن اعتراف به جرم‌شان انگیزه خود را اختلاف مالی با پدر کیان عنوان کردند. هر شش متهم در حال حاضر بازداشت هستند و تحقیق از آنها ادامه دارد.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =