نمایندگان با تمدید زمان اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی تا پایان سال 1390 موافقت کردند. این در حالی است که زمان اجرای آزمایشی این قانون در سال 75 به پایان رسیده بود.

به گزارش خبرآنلاین، قانون مجازات اسلامی از جمله قوانینی است که از ابتدا به شکل هشتادو پنجی یعنی در کمیسیون‎های تخصصی مجلس تصویب شده و نه در صحن علنی. به همین دلیل یک قانون دائمی نیست و اجرای آن آزمایشی است. اجرایی که قرار بود پنج ساله باشد تا بعد   از آنکه ایرادات آن مرتفع شد به عنوان یک قانون دائمی، در مجلس به تصویب برسد.

اما چنین نشد و هربار دستگاه قضایی در ماه‌های پایانی اجرای آزمایشی این قانون، طی نامه‎ای به مجلس درخواست تصویب نهایی آن را نمود. مجلس هم به دلیل ضیغ وقت و برای آنکه محاکم قضایی با خلاء قانونی مواجه نشوند، زمان اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی را تمدید کرده است. این روند از مجلس ششم تا کنون ادامه داشت و امروز هم این زمان تا پایان سال 90 تمدید شد.

نمایندگان با 157 رای موافق، 24 رای مخالف و 14 رای ممتنع، نظر موافق خود را با طرح کمیسیون قضایی و حقوقی برای این منظور ابراز کردند و بدین ترتیب اجراء آزمایشی قانون مجازات اسلامی مصوب 8/5/1370 کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تا پایان سال 1390 تمدید می‌شود.

/28111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =