اردیبهشت ماه دوسال پیش بود که محمود احمدی‎نژاد در جمع طلاب مشهد از مدیریت امام زمان(عج) در دولتش سخن گفت و موجی از انتقادات را برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، در آن زمان از آیت‏الله مهدوی کنی گرفته تا نمایندگان روحانی مجلس هفتم همچون مصباحی مقدم و سیدمهدی طباطبایی نسبت به این سخنان رئیس جمهور موضع‎گیری کرده و گفتند که «اگر اظهارات احمدی‌نژاد در مورد مدیریت امور را به مدیریت درست از سوی ایشان تعبیر کنیم باید بسیاری از اشتباهات را پای امام زمان بگذاریم که این لطمه جبران‌ناپذیری به اعتقادات جوانان می‌زند.»

با گذشت دو سال از آن زمان، این بار رئیس جمهور پول یارانه‏های نقدی را پول امام زمان(عج) خواند. سیدرضا اکرمی نماینده روحانی تهرانی در واکنش به این گفته رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: اگر این پول کم آمد، نمی‎توان به اسم اینکه پول امام زمان بوده و کم آمده، برای امام پرونده درست کرد!

مشروح گفت و گو با این عضو جامعه روحانیت مبارز را در ادامه می‎خوانید:

رئیس جمهور یارانه‏های نقدی را «پول امام زمان» خواندند که برای ایجاد عدالت از سوی دولت اسلامی توزیع می‎شود. نظر شما درباره این سخن ایشان چیست؟
این حرف روشن و شفافی است و نیازی به توضیح ندارد. نظام ما یک نظام اسلامی است. اسلام هم وابسته به خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) است. بنابراین حیات ما و فیضی که از خداوند دریافت می‎کنیم، به برکت وجود امام زمان(عج) است. پس اینکه بگوییم پول یارانه‎ها، پول امام زمان(عج) است، حرف ساده‎ای است.

این نگرانی که در صورت کسری این یارانه‎ها، مردم آن را به امام زمان(عج) نسبت دهند، چه؟
مگر الان ما هر کم و کاستی‎ای در زندگی و جامعه‎امان داریم، علیه خدا کیفر خواست تنظیم می‎کنیم؟! اینکه شما می‎گویید دو بحث متفاوت است. یک بحث مربوط به خداست که برای ما رحمت و برکت می‎خواهد و بحث دیگر مربوط به استعداد و لیاقت و شایستگی ماست که چقدر از این الطاف بهره مند شویم. مثل بهره مندی از نور خورشید است. کسی که در زیرزمین به سر می‎برد، خودش خودش را از نور خورشید بی بهره کرده است نه خدا! الان هم راجع به یارانه‎های نقدی همینطور است. اگر این پول کم آمد، نمی‎توان به اسم اینکه پول امام زمان بوده و کم آمده، برای امام پرونده درست کرد!

یکبار دیگر هم در مجلس هفتم بحث مشابهی پیش آمده بود و برخی نمایندگان گفتند که نباید وضعیت اقتصادی کشور را به اداره مملکت از سوی امام زمان ربط داد تا اگر در معیشت مردم مشکلی پیش امد یا گرانی‎ای ایجاد شد، مردم آن را از چشم امام ببینند. خاطرتان هست؟
بله. این همان بحثی است که متوجه ادبیات آقای احمدی‎نژاد است و توصیه‏هایی که به ایشان می‎شود تا از چنین ادبیاتی استفاده نکنند. اما وقتی ایشان اصرار دارند که از چنین ادبیاتی استفاده کنند، ما چه بگوییم؟ بهتر است وارد اینگونه مباحث نشویم.

پاسخ رئیس جمهور به این توصیه‎های دلسوزان برای اصلاح ادبیاتشان چه بوده؟
ایشان عموما به این توصیه‏ها گوش نمی‎دهند و کار خودش را می‎کند. من به عنوان یک نماینده مجلس حرفم این است که رئیس جمهور با هر ادبیاتی، باید به قانون عمل کند و قانون مدار و قانون محور باشد. این به صلاح مملکت خواهد بود.

یکی از همین قوانین، ارائه دو هزار میلیارد تومان بودجه مترو به شهرداری‎هاست. به عنوان یک نماینده تهران، چقدر این موضوع را پیگیری کردید تا دولت به قانون عمل کند؟
بارها در قالب تذکر و دیدارهای خصوصی و عمومی این موضوع را به رئیس جمهور گوشزد کرده‎ایم. ولی ایشان تمایلی ندارند که به این قانون عمل کنند. از سال 88تا کنون نه تنها درباره تهران که درباره 8 کلان شهر دیگر هم، این بودجه پراخت نشده است. چندی پیش مشهد بودم و آنجا شنیدم که می‏گفتند، جوان‎هایمان پیر شدند و پیرهایمان از دنیا رفتند اما این مترو راه نیفتاد!

حال که دولت تمایلی به اجرای برخی قانون مصوب مجلس ندارد، نمایندگان چه باید بکنند؟
راه‏های قانونی بسیاری وجود دارد. مثل سوال از رئیس جمهور یا استیضاح. اما فعلا جرات نمی‎کنیم از این راه‌ها استفاده کنیم.

چرا؟ چون قانون هدفمند کردن یارانه‏ها در دست اجراست؟
نه. چون از شما اهالی رسانه می‎ترسیم که کاسه از آش داغ‌تر هستید! همین الان علی مطهری حرف سوال از رئیس جمهور را می‏زند، می‎خواهند پوستش را بکنند، چه برسد به اینکه بخواهیم این کار را اجرا هم بکنیم!

رسانه‎ها پوست اقای مطهری را می‎کنند؟!
خودتان می‎دانید منظورم چیست. بیشتر از این هم به صلاح نیست من چیزی بگویم.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CN ۱۶:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
    1 0
    زنده باد اکرمی و مطهری و توکلی نمایندگان شجاع م صادق ما
  • omran IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
    1 0
    بله حق با شماست اقای نماینده اغلب رسانه ه9ا بلکه تمامی رسانه های ایران بجای اینکه به فکر مردم باشند به فکر...
  • الف IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
    1 0
    کلا همه سیستم ما وقتی به امام دوازدهم منتهی میشه، یعنی مشکلات هم گردن ایشونه...خدایا ما رو ببخش ولی خب دیگه چی بگیم؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    الله یعلم ما فی السموات و ما فی الارض.خداوند انچه را در اسمانها و زمین است بهتر میداند و از انچه که پنهان میگویید و اشکار میگویید و انچه پنهانتر از ان در قلبها را میداند.انچه در گذشته داشتید و انچه در اینده در پیش رو دارید.خداوند به قدرتش همه چیز را اشکار کند انشاالله.ماهم حق داریم بدانیم.اگر شما میگویید انطور است خداوند به ما هم نشان بدهد تا ببینیم و اطمینان کنیم.
  • بدون نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    نماینده ای که جرات نمی کند از راههای قانونی خود به نفع مردم استفاده کند بهتر است برود در منزل بنشیند و جای خود را به یک نماینده ای که لااقل شجاعت گرفتن حق مردم را داشته باشد بدهد .
  • بدون نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    ای ...بابا
  • احمد IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    دوستان وکیل الدوله یا بگیرند و ببینند که امثال کاشانی و مدرس هنوز هستند و در سایه اعتقاد و التزام به ولایت، حقیقت را می گویند... بترسید از فردای تارخ
  • مریم IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    با اینکه در خیلی از موارد با عقاید جناب مطهری مخالفم اما درود بر آزاده خواهی و شیر مردی این دست پرودرده استاد مطهری
  • میم GB ۱۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    1 0
    ببخشین آنها که اقلیت دینی هستند و یا سایر مذاهب باید چه کار کنند؟؟
  • با سلام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    جواب مردم که به شما رای دادن چه خواهی داد
  • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    "...می‎خواهند پوستش را بکنند، چه برسد به اینکه بخواهیم این کار را اجرا هم بکنیم!" "...بیشتر از این هم به صلاح نیست من چیزی بگویم." اگر ایشان درست گفته باشند و حال نمایندگان این باشد ؛خیلی باید خوشحال باشیم که بعنوان یک هموطن عادی داریم زندگی می کنیم!. شاید یک علت ننوشتن نام افرادی که نظر داده اند هم همین باشد.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
    0 0
    آقای اکرمی. اگر هر پولی که در جامعه ماست با این نظریه متعلق به امام زمان است به این معنا که شما فرموده اید. لطف بفرمایید یک برج حقوق خود را به دیگری بدهید. فرقی نمی کند پول امام زمان در جیب شما باشد یا دیگری.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 1
    اقایون خیلی بهتون فشار اومده که یه رییس جمهور از شما نیست اقا زاده نیست وریاست ومقام بهش ارث نرسیده؟