۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۷

زلزله شش و نیم ریشتری دیشب در فهرج به تعدادی از منازل روستایی شهرستان رودبار هم خسارت وارد کرد.

فرماندار رودبار گفت: 50 واحد مسکونی روستای چاه بید ، بین 20 تا 100 درصد و 50 واحد دیگر در روستاهای لب فراوان ، تکل حسن و پنگ خسارت جدی دیده اند.

آقای بازگیر ، جمعیت روستاهای آسیب دیده از زلزله در رودبار را هزار خانوار اعلام کرد و افزود: امدادگران 30 تخته چادر در منطقه زلزله زده توزیع کرده اند.

شهرستان رودبار کرمان با 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 140 کیلومتری کانون زلزله قرار دارد.

تامین آب روستاییان زلزله زده
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان از انجام اقدام های لازم برای تامین آب روستاییان زلزله زده این استان خبر داد.

"مجید جمالی زاده" گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله شب گذشته، ستاد حوادث غیرمترقبه استان کرمان تشکیل شد و هماهنگی های لازم با مسئولان آبفار سه شهرستان ریگان، بم و فهرج که درگیر زلزله بودند صورت گرفت.

وی افزود:‌ در دقایق اولیه پس از زمین لرزه سه دستگاه تانکر آبرسانی سیار به روستاهای واقع در مرکز زمین لرزه اعزام شد.

جمالی زاده با بیان اینکه اکثر روستاهای آسیب دیده زیر 20 خانوار و فاقد شبکه آبرسانی هستند گفت: پنج تانکر آبرسانی سیار و تعدادی تانکر ثابت برای نصب در مناطق زلزله زده به این مناطق اعزام می شود.

وی اظهار داشت:‌ یک آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب مجهز به آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی و سه کارشناس کنترل کیفی آب نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده اند تا مشکلی از نظر بهداشت آب آشامیدنی در این مناطق به وجود نیاید.

جمالی زاده در ادامه گفت:‌ در روستای "سرزه" که دارای شبکه آب آشامیدنی است شکستن تیرهای برق و آسیب به شبکه، باعث خاموشی پمپ های آب شد که این مشکل با همکاری شرکت توزیع نیروی برق جنوب و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان برطرف شده است.

وی خسارات وارده را ناشی از تخریب اتاقک های تاسیسات آبرسانی، از کار افتادن تعدادی از الکتروپمپ های منطقه و ریزش چاه های تامین آب دانست و گفت: این مشکلات به سرعت در حال برطرف شدن است تا اختلالی در تامین آب شرب مردم مناطق زلزله زده پیش نیاید.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای این مناطق آبرسانی به صورت سیار صورت می گرفته است، خاطرنشان کرد :‌ برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی تعداد نکرهای آبرسانی سیار به منطقه افزایش خواهد یافت.

وقوع 42 پس لرزه در حوالی فهرج
مرکز لرزه نگاری کشوری از ساعت 22 و 12 دقیقه دیشب تاکنون 42 زلزله را در حسین آباد کرمان ثبت کرده است.

بزرگترین این پس لرزه ها پنج ریشتر و کمترین هم دو و نه دهم ریشتر قدرت داشته است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كرماني IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    فهرج نه رودبار