مهر نوشت:

مراسم تشییع زنده‌یاد حسین باغی، دوبلور و گوینده پیشکسوت صبح چهارشنبه اول دی‌ماه از مقابل منزل آن مرحوم تا قطعه 213 بهشت زهرا برگزار شد.

در منزل زنده‌یاد باغی نصرالله مدقالچی، ناصر ممدوح رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، همت مومیوند، شمشیرگران و تعدادی از گویندگان ساعت هشت و نیم حضور داشتند و ساعت 9:15 به سمت بهشت‌زهرا حرکت کردند.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم باغی در بهشت زهرا بهروز رضوی، گوینده درباره ویژگی‌های اخلاقی وی صحبت کرد. او در این مراسم به جایگاه والای آن مرحوم در دوبله و گویندگی اشاره و تاکید کرد: «او همیشه با تواضع با دیگران برخورد می‌کرد.»

در این مراسم دسته گلی از طرف عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا‌و‌سیما اهدا شد که درگذشت حسین باغی را به خانواده این هنرمند و جامعه عرصه دوبله تسلیت گفته بود.

زنده‌یاد حسین باغی عصر روز دوشنبه 29 آذرماه در بیمارستان دی دار فانی را وداع گفت. باغی کار حرفه‌ای خود را در عرصه دوبله از سال 1348 شروع کرد. ویژگی کارنامه او و عمده فعالیتش گویندگی آنونس و فیلم‌های تبلیغاتی و گفتار متن فیلم‌های مستند بود. او به جای بابا برقی، آقای ایمنی صحبت کرد و تیزر معروف پاک یادت نره با صدای او به محبوبیت خاصی رسید.

زنده‌یاد باغی گویندگی فیلم‌های تبلیغاتی را از سال 1346، گویندگی آنونس را از سال 1350 و اجرای رادیویی را از سال 1363شروع کرد. از نقش‌های شاخص او می‌توان به آثاری همچون «کارآگاه کاستر»، «ارتش سری»، «راه قدس» (امپراطور رم)، کارتون‌های «فوتبالیست‌ها» ( گزارشگر)، «نیکو» (چهاردست) و فیلم سینمایی «غازهای وحشی» (راجر مور) اشاره کرد.

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    2 0
    مرگ در سكوت! يادش گرامي و نامش باقي.
  • امیلی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    2 0
    خبر رفتن حسین باغی را باور نمی کنیم صدای تکرار نشدنی حسین باغی هنوز در گوشمان است روحت شاد و یادت گرامی
  • saied IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    1 0
    روحش شاد
  • بدون نام AM ۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
    1 0
    خدايش بيامرزد و روحش شاد باشد الهي
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
    2 0
    حالا که مرد یادش افتادید