هیئت مدیره خانه سینما در دومین جلسه بعد از برگزاری انتخابات درخواست دیدار و گفت‌وگو با مدیران سینمایی را مطرح کرد که این درخواست همچنان بی‌پاسخ مانده است.

سمیه علیپور: بعد از برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در تاریخ 21 آذر و انتخاب هیئت مدیره جدید خانه سینما، انتظار می‌رفت تعاملات وعده داده شده از سوی معاونت سینمایی برقرار شود، اما برخلاف اعلام جواد شمقدری مبنی براینکه با هیئت مدیره بعدی خانه سینما کار دارد، همچنان با وجود برگزاری انتخابات و روی کار آمدن هیئت مدیره جدید، هنوز تعامل مورد نیاز به وجود نیامده است.

شمقدری در این زمینه گفته بود: «هیئت مدیره‌ خانه سینما هم در حال حاضر روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کنند و کارهای جدی ما با هیئت مدیره‌ بعدی خواهد بود.»

جواد شمقدری معاون امور سینمایی در سخنان خود بعد از برگزاری انتخابات خانه سینما در مورد ایجاد تعامل با خانه سینما گفت: «ما سعی کردیم با هیئت مدیره قبلی هم تعامل داشته باشیم، اما بعضی افراد ترجیح دادند با ما همکاری نکنند و این همکاری نکردن به ضرر همه بود.»

و حالا با بی‌پاسخ ماندن در خواست هیئت مدیره خانه سینما برای گفت‌‌وگو با معاون امور سینمایی باز هم به نظر می‌رسد برقراری این تعامل همچنان با مشکلات جدی روبروست.

فرهاد توحیدی، رئیس هیئت مدیره و سخنگوی خانه سینما در گفت‌‌و‌گویی در تاریخ 28 آذر ماه اعلام کرده بود نتیجه دومین جلسه هیئت مدیره جدید خانه سینما رسیدن مصوبه‌ای بوده است. این مصوبه شامل دیدار با معاون امور سینمایی و طرح دو موضوع، یکی بودجه خانه سینما و دیگری وعده‌ها و قول‌هایی است که از سوی مدیران دولتی مطرح شده و هنوز عملی نشده است.

پایان مرداد سال 88 هیئت مدیره خانه سینما با برنامه‌ای روشن و مشخص در شش بند و چهار صفحه به دیدار سیدمحمد حسینی که نامزد وزارت ارشاد بود رفتند و در پاسخ به اصرار او که چه کسی مناسب معاونت سینمایی است، این هیئت فقط به شاخص‌های کار سینمایی تاکید کرد و از شخصی اسم نبرد.

هیئت مدیره خانه سینما برای پیگیری مطالبات خود آخر آبان 88 به دیدار جواد شمقدری رفت و بحث همکاری در حوزه امنیت شغلی و آموزش شامل کارگاه‌های آموزشی که امری هزینه‌بر بود، به همراه سایر موضوعات از جمله حضور روشمند سینماگران در مجامع بین‌المللی و حذف نماینده‌های خانه سینما در شورای پروانه مطرح کرد.

در نتیجه این دیدار وعده داده شد با گذشت یکی دو ماه مشکلات برطرف شود، اما این مشکلات تا اردیبهشت سال 1389 که شمقدری به خانه سینما رفت ادامه داشت.

اردیبهشت 89 بعد از سه بار دعوت هیئت مدیره خانه سینما از شمقدری، معاون امور سینمایی به خانه سینما رفت. بحث بودجه خانه سینما و ضمانت اجرایی امنیت شغلی سرفصل‌های این دیدار بود که شمقدری در مورد بودجه تاکید کرد به محض دریافت بودجه سینمایی، بودجه مربوط به خانه سینما نیز پرداخت شود و همچنین برای راه‌اندازی دبیرخانه جشن سینمای ایران 100 میلیون تومان بودجه در اختیار خانه سینما قرار خواهد داد. در عین حال مشخص شد کارگروه مشترکی برای مسئله امنیت شغلی سینماگران شکل بگیرد که این گفته نیز اجرایی نشد.

بی‌نتیجه ماندن همه این وعده‌ها زمانی که شمقدری در مقابل گردهمایی سینماگران برای دفاع از امنیت شغلی موضع‌گیری می‌کند، مواضع معاونت سینمایی را در مقابل خانه سینما علنی‌تر می‌کند.

به نظر می‌رسد با اجرایی نشدن مصوبه دوم هیئت مدیره دوازدهم خانه سینما مبنی بر دیدار با مدیران دولتی سینما، معاونت سینمایی همچنان همان موضع  را در مقابل خانه سینما  را دارد.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینما IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    0 0
    سینمانگار گزارش داد: رضا رویگری نقش میرحسین موسوی را در «اخراجي‌های 3» بازی میکند http://www.cinemanegar.com/articleview.php?cat=41&id=926