پارس توریسم نوشت:

داود میرباقری، کارگردان سریال «امام علی» (ع) و «مختارنامه» به خبرگزاری شبستان، گفت: «صحنه‌های مربوط به کربلا برخلاف انتقادها از بهترین بخش‌های «مختارنامه» است که سعی کردیم متناسب با شان و عظمت واقعه عاشورا به تصویر کشیده شود.»

او با اعلام این مطلب گفت: «سریال «مختارنامه» بابی است که هنرمندان دیگر در این عرصه ورود پیدا کنند و با قدرت و دقت بیشتر به فعالیت بپردازند.»

میرباقری در ادامه با اشاره به روایت صحنه‌های کربلا در «مختارنامه»، گفت: «حدود 50 دقیقه از سریال به برخی از حوادث کربلا اختصاص دارد که تا به حال صحنه‌های نماز ظهر عاشورا و زهیر بن قین پخش شده و در قسمتهای آینده نیز به داستان وهب نصرانی پرداخته می‌شود.»

او ادامه داد: «صحنه‌های دیگر کربلا به تناسب در مجموعه قصه تقسیم‌بندی شده است.»

میرباقری با اشاره به درخواست منتقدان برای حذف صحنه‌های مربوط به حضرت ابوالفضل (ع) از سریال بیان کرد: «صحنه‌های کربلا برخلاف انتقاداتی که می‌شود، در شان واقعه کربلا به تصویر کشیده شده و مخاطبان «مختارنامه» تصاویر مناسبی از صحنه‌های کربلا را در این سریال خواهند دید.»

او با اشاره به اینکه تنها 12 قسمت از این سریال پخش شده، خاطرنشان کرد: «"مختارنامه" 40 قسمت دارد که تاکنون 12 قسمت از آن پخش شده و به همین دلیل نمی توان قضاوت خوبی در مورد آن کرد. مثلا برخی به ضدایرانی بودن فیلم اعتراض داشتند که من ترجیح می‌دهم فعلا در مقابل آن واکنشی نشان ندهم، شاید ادامه سریال پاسخ انتقاد آنها را بدهد.»

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلام.م IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    14 4
    صرف میلیاردها پول وهزاران ساعت وقت برای زنده نگه داشتن تاریخ اعراب که جز جنگ وخون ریزی وخون خواهی چیزی نداشته است.تازه به ان هم افتخار می کنیم.از تمدن ایرانی یک خلیج فارس بس.ودیگر هیچ....اگر غیرت ایرانی داری این نظر را ثبت کن.
  • حامد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    12 1
    مگه ایران واسه آقایون اهمیت داره؟؟؟!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    9 3
    شدیدا ضد ایرانیه این فردی که نقش کیان رو بازی میکنه بیشتر نقش چاپار نامه رسون یا خبر رسون رو ایفا میکنه در صورتی که از کیان تو تاریخ ایران خیلی گفته شده و تو این فیلم نقش کمرنگی داره
  • ARIO IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    7 11
    یکی میاد یه کاره درستو میکنه هی جلوش سنگ میندازید اقای میر یاقری واقعا مجموعه تاثیر گذاریه ممنون
  • امير IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    12 3
    واقعا اين فيلم از لحاظ تاريخي و از جهات ديگه ايرانيها رو تحقير کرده..متاسفم براي اين کارگردان
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    3 10
    از کجای فیلم ضد ایرانی بودن را می شه فهمید؟ تا آنجا که ما متوجه شدیم در تک تک قسمت ها اعراب در این فیلم تحقیر می شوند، حداقل نگاه اعراب به غیر اعراب، بی وفایی آنها و حماقتشان در آن دوره تاریخی به سوال گذاشته شده است.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    4 9
    از کجای فیلم ضد ایرانی بودن را می شه فهمید؟ تا آنجا که ما متوجه شدیم در تک تک قسمت ها اعراب در این فیلم تحقیر می شوند، حداقل نگاه اعراب به غیر اعراب، بی وفایی آنها و حماقتشان در آن دوره تاریخی به سوال گذاشته شده است.
  • سعید IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    1 11
    این فیلم تآثیر زیادی بر روی عزاداریهای محرم امسال داشت.خداوند جزای دنیا و آخرت به آقای میرباقری دهد.
  • پری IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    1 10
    من هم معتقدم بازیگر نقش کیان خیلی خیلی بد انتخاب شده . در مورد ضد ایرانی بودن خب بله هست برای اینکه اعراب ضد ایرانی بودن و وقتی قرار باشه در مورد جامعه اونها سریال یا فیلمی مبتنی بر واقعیت ساخته بشه باید به این موضوع یعنی ضد ایرانی بودن اعراب (کلا ضد عجم بودن به قول خودشون)اشاره بشه
  • علیرضا IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    10 2
    همه ی دنیا برای زیبا نشان دادن هویت نداشته شان خرج می کنند آنوقت ما هویتمان را این چنین زیر سوال می بریم و تازه برایش خودجوش!خرج هم میکنیم.وای بر ما...
  • . IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    8 3
    واقعا که...بذارین سریال یخش بگیره...بعد می بینین که ایرانی چه بلایی سر اعراب می آرن...بعدشم این همه اش تو سریال داره به عرب ها تیکه می ندازه...خیلی نامردیه...دمت گرم داوود خان...لااقل سریالت فقط تیتراژش به اون یوزارسیف می ارزه و ...خدا قوت...
  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    2 14
    موضوع اسلام است وانسان مسلمان نه ایرانی وعرب