حجت السلام علی بنایی، نماینده مجلس مطلبی درباره مسئولیت های روحانیت در جامعه نوشته است.

بنایی عنوان کرده است : " کارکردها یا به عبارتی وظیفه‌ها و مسئولیت‌های روحانیت، روندی دیرینه دارد و در هر زمان و مکانی تأثیرهای مثبت و سودمند برای مردم به همراه داشته است. عملکرد این نهاد در تاریخ کشور ایران، به ویژه دوران آماده‌سازی برای انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام سیاسی و اجتماعی اسلام به گونه شگفت‌انگیزی درآمد و ملت را از خرد و کلان همراه خود ساخت."

وی افزوده است : " به منظور عینیت یافتن جامعه ایده‌آل دینی، روحانیت ناگزیر از تشکیل حکومت و گرفتن قدرت از طاغوت است. زیرا بدون حاکمیت سیاسی نمی‌توان نقشی هدایتگرانه در زندگی فردی و جمعی ملت داشت. اگر اسلام مانند آیین مسیحیت کلیسایی بود و دین را از سیاست تفکیک کرده بود، طبعا روحانیت اسلام هم کاری به حکومت و حاکم نداشت و به موعظه‌های اخلاقی و گفتن مسئله‌های شرعی بی‌دردسر بسنده می‌کرد. "

نماینده مجلس همچنین نوشته است : " از این رو هدایتگری مردم به سمت حاکمیت و جامعه آرمانی اسلام که طرح و نمونه و الگوی آن را پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) نمایانده‌اند، به عهده عالمان بزرگوار دین در هر زمان و مکان است. بر این پایه است حضرت امام خمینی(ره) پیوسته روحانیت کشور را در جهت برپایی حکومت اسلام برانگیخته و علمای حوزه‌ها را به هدایتگری سیاسی امت وامی‌داشت. "

متن کامل مطلب وی را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =