رئیس ستاد عمره دانشجویی از حذف عمره دختران دانشجو خبر داد.

رئیس ستاد عمره دانشجویی از حذف عمره دختران دانشجو خبر داد و اظهار کرد: عربستان از این به بعد به دختران مجرد ویزا نمی‌دهد و به همین دلیل ستاد عمره دانشجویی دیگر نمی‌تواند دختران دانشجو را به عمره ببرد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد رضا فقیهی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حذف عمره دانشجویان دختر از سوی عربستان اعلام شده است، گفت: ستاد عمره دانشجویی رایزنی‌های خود را برای حل این مشکل انجام داده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رئیس ستاد عمره دانشجویی با اشاره به اعزام دانشجویان متأهل از 14 تیر به عمره مفرده نیز گفت: روز 14 تیر 2 کاروان دانشجویان متأهل به عمره اعزام می‌شوند.

محدودیت‌ها برای اعزام حجاج
اما خبر دیگر در این زمینه از این قرار است که وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد افراد سالمند، بیماران ریوی و خانم‌های باردار، به حج اعم از عمره و تمتع مشرف نشوند.

کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پس از جلسه دیروز هیأت دولت، ضمن بیان مطلب فوق، در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع بیماری آنفلوآنزای خوکی در عربستان و احتمال لغو حج تمتع امسال افزود: این موضوع یکی از موضوعات مهمی است که خود وزارت بهداشت عربستان هم نظرهای مختلفی در این‌باره دارد و حتی نظرهایی رادیکالی نیز بین کارشناسان آنها مطرح می‌شود که مثلاً محدودیتی به وجود آورند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر بهداشت با بیان این که تنها اعلام رسمی دولت عربستان در این خصوص روز سه‌شنبه صورت گرفت، گفت: بر همین اساس آنها خواسته‌اند سالمندان، بیماران ریوی و زنان باردار در حج حاضر نشوند که طبیعتاً این مورد هم در کشور ما لحاظ خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است، تصریح کرد: با وجود این، در حال رصد کردن موضوع به صورت ویژه هستیم و تعداد بیمارانی که تاکنون در عربستان شناسایی شده‌اند حدود 65 نفر هستند که برای ما بسیار اهمیت دارد. باقری لنکرانی مسئله انتقال فرد به فرد را در این بیماری بسیار بااهمیت دانست و افزود: برای ما مهم است که آیا انتقال فرد به فرد در عربستان گزارش شده است یا نه. وی اضافه کرد: اغلب بیماری‌هایی که از آنجا گزارش شده به نوعی در تماس با کشورهای خارجی بوده و انتقال فرد به فرد در عربستان هنوز اثبات قطعی نشده است.

وزیر بهداشت گفت: اگر انتقال فرد به فرد در عربستان اثبات قطعی شود طبیعتاً‌ ما هم مجبوریم تمهیدات جدیدی در این زمینه در نظر بگیریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =