با وجود افزایش قابلیت‌های تلفن همراه، هنوز هم بسیاری از مردم با بخش زیادی از امکانات گوشی تلفن همراه خود آشنایی ندارند.

استفاده از تلفن همراه به سرعت در جهان در حال افزایش است و هر روز هم تلفن‌های همراه جدید با قابلیت‌های فوق‌العاده ارائه می‌شوند، اما تحقیقات نشان می‌دهد فقط درصد کمی از مردم می‌توانند از قابلیت‌های جدید موبایل‌های خود استفاده کنند و بسیاری از مردم با وجود آن‌که جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه را با قیمت‌های گران خریداری کرده‌اند از آن‌ها فقط برای برقراری تماس با دیگران یا فرستادن پیام کوتاه استفاده می‌کنند. گوش دادن به موسیقی، بازی کردن و تماشای فیلم از دیگر فعالیت‌هایی است که بیش‌ از بقیه مورد توجه کاربران تلفن همراه قرار دارد.
با وجود صدها هزار برنامه و خدمات مختلف، گوشی‌های هوشمند به کاربران خود اجازه می‌دهند هر کاری از چک کردن حساب بانکی گرفته تا رزرو کردن بلیط هواپیما را انجام دهند. اما 71 درصد از مالکان از این تلفن‌ها فقط برای زنگ زدن و فرستادن پیام کوتاه استفاده می‌کنند.
به گزارش دیلی میل،  یک شخص معمولی فقط از 10 درصد از قابلیت‌های تلفن همراهش استفاده می‌کند و با بخش مهمی از امکانات گوشی تلفن خود آشنایی ندارد.
محققان این مطالعه را روی 2000 نفر انجام دادند و متوجه شدند تقریبا نیمی از مردم مایلند هر طور که شده جدید‌ترین تلفن‌های بازار را بخرند.
برای مثال در ژاپن که یکی از پیشتازترین کشورها در زمینه استفاده از فن‌آوری‌های نوین است فقط 10 درصد مردم به امکانات مختلف تلفن‌های همراه خود آشنایی دارند و نزدیک به 75 درصد فقط نیمی از امکانات گوشی‌های خود را می‌شناسند. از نظر بسیاری از مردم برنامه‌های پخش موسیقی، اتصال به اینترنت و به طور کلی دسته زیادی از برنامه‌های موبایل پیچده‌تر از آن هستند که یک فرد عادی از آن‌ها سردر بیاورد.
این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان مردم تصور می‌کنند ساکنان کشورهای پیشرفته به شکل فوق‌العاده‌ای از گوشی‌های تلفن‌ همراه خود استفاده می‌کنند و با بخش زیادی از امکانات گوشی‌های خود آشنا هستند. اما حتی در کشورهایی مانند کره جنوبی، انگلستان و ژاپن هم درصد زیادی از مردم بخش زیادی از امکانات تلفن همراه خود را نمی‌شناسند.
مردم جهان چه استفاده‌ای از تلفن‌های همراه خود می‌کنند
مطالعات انجام شده در سه منطقه اروپا، آمریکا و ژاپن نشان داد تفاوت‌های زیادی بین مردم جهان در مورد استفاده از تلفن‌های همراه وجود دارد. مردم ژاپن بیش از دیگر مناطق جهان از خدمات اینترنتی، مرورگرها، برنامه‌های فضای وب و هم‌چنین برای دانلود استفاده می‌کنند به طوری که آمار استفاده از این خدمات در این کشور نزدیک به 75 درصد است. در کشورهای آمریکا و اروپا این آمار به ترتیب 43.7 و 38.5 درصد بود.
استفاده از خدمات پیام کوتاه هم در جهان بسیار متفاوت بود. اروپایی‌ها بیش‌ترین طرفدار استفاده از سرویس پیام کوتاه بودند به طوری که 81.7 درصد از آن‌ها حداقل یک پیام کوتاه در ماه ارسال کرده بودند، این آمار در کشورهای آمریکا و ژاپن به ترتیب 66.8 و 40.1 درصد بود.
اما در عوض آمریکایی‌ها بیش از مردم دیگر مناطق جهان از موبایل خود برای چک کردن سایت‌های اجتماعی استفاده می‌کردند. 21 درصد از مردم این کشور با موبایل خود به این سایت‌ها سر می‌زدند و رده‌های بعدی را نیز ژاپن و اروپا با 17 و 14.7 درصد به خود اختصاص داده بودند.
ژاپنی‌ها بیش از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از تلفن همراه برای گرفتن عکس و تماشای فایل‌های ویدیویی و تلویزیون استفاده می‌کنند. اروپایی‌ها بیش‌تر از دیگر مناطق با تلفن همراه به موسیقی گوش می‌دهند و اقدام به بازی کردن می‌کنند.

پسرها بهتر از دخترها از موبایل خود استفاده می‌کنند
بررسی‌های دیگر هم نشان می‌دهد پسرها بیش‌تر از دخترها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های موبایل خود آشنایی دارند و بیش‌تر از موبایل خود برای چک کردن ای‌میل‌های خود و انجام بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند.
پسرها معمولا تمایل بیش‌تری به بررسی و کنکاش در تکنولوژی‌های جدید دارند و در برخورد با وسایل مدرن خلاق‌تر از دخترها عمل می‌کنند.آن‌ها از سنین پایین و دوران کودکی از جدا کردن قطعات وسایل مختلف ترسی ندارند و به دلیل همین ویژگی‌ها آن‌ها بهتر از دخترها از تلفن‌ همراه استفاده می‌کنند.
این در حالی است که معمولا دخترها نسبت به بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته تلفن همراه خود بی‌توجه هستند و تمایل چندانی به فراگرفتن ویژگی‌های جدید موبایل خود و کار کردن با آن ندارند.
این تحقیقات هم‌چنین دلیل عدم تمایل دختران در بعضی از رشته‌های تحصیلی را نشان می‌دهد. زمانی که دختران علاقه چندانی به کشف ویژگی‌های جدید تکنولوژی‌های مختلف نداشته باشند ، تمایل کم‌تری به تحصیل در رشته‌هایی مانند علوم کامپیوتر ، ریاضی و مانند آن دارند.

42132

کد خبر 119057

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =