انتخاب هومن افاضلی به عنوان مسئول تیم ملی امید، همه اهالی فوتبال را به انتقاد واداشت.

علی کفاشیان در چند قدمی خبرنگاران ایستاده بود اما نتوانست چند دقیقه صبر کند تا از آن جمع فاصله بگیرد و بعد زنگ بزند. او همان موقع تلفن همراهش را برداشت و شماره فریدون معینی، سرپرست کمیته تیم‌های ملی را گرفت. کفاشیان به معینی گفت: «چهارشنبه ساعت 9 صبح جلسه کمیته فنی را برگزار کنید.» معینی دلیل این کار را پرسید که کفاشیان در جوابش گفت: «اعضای کمیته فنی از انتخاب هومن افاضلی به عنوان مسئول تیم امید ناراحت هستند.» معینی به او گفت: «خب اعضای کمیته فنی که تصمیم‌گیرنده نیستند.» و کفاشیان در جواب او با صدایی قاطع گفت: «در این مورد با آن‌ها مشورت نشده و ناراحت هستند.» مکالمه تلفنی علی کفاشیان و فریدون معینی نشان می‌داد رئیس فدراسیون فوتبال از اتفاقات رخ داده در مورد کادر فنی تیم ملی چندان راضی نیست.

از یکشنبه بعد از ظهر که اعلام شد مسئولیت تیم ملی امید تا زمان انتخاب مربی خارجی به هومن افاضلی سپرده شده است، کارشناسان زیادی نسبت به این موضوع انتقاد کردند. آن‌ها معتقد بودند سپردن تیم امید به شخصی مثل هومن افاضلی که کارنامه‌ای درخشان در فوتبال ایران ندارد، حتی برای مدتی کوتاه کاری اشتباه است. اما هنوز چند ساعت از این اتفاق نگذشته بود که مشخص شد اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم از این انتخاب بی‌خبر هستند. اولین نفر منصور ابراهیم‌زاده سرمربی ذوب‌آهن اصفهان و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بود که اعلام کرد از این موضوع خبر ندارد و از همانجا موضوع انتخاب هومن افاضلی مشکوک شد.

منصور ابراهیم‌زاده در مورد این موضوع می‌گوید: «راستش من این خبر را برای اولین بار از اخبار ورزشی ساعت 17 شنیدم که قرار شده تیم امید با 24 بازیکن استارت بزند و مسئولیت اداره تیم را هم به هومن افاضلی سپرده‌اند.» همین حرف‌های منصور ابراهیم‌زاده بود که خبرنگاران را ترغیب کرد تا در مورد این موضوع با سایرا عضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم مصاحبه کنند. پس از چند ساعت مشخص شد کمیته تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال برای انتخاب مسئول تیم امید هیچ مشورتی با اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال نداشته؛ کمیته‌ای که باید نظر اعضای آن در انتخاب مربی همه رده‌های ملی لحاظ شود.

اما موضوع به همین‌جا ختم نشد. مصاحبه فریدون معینی رئیس کمیته تیم‌های ملی کار را خراب‌تر هم کرد. او پس از آن‌که انتقادهای منتقدان و اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال را شنید حرفی زد که به اکثر اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال برخورد. او گفت: «با وجود احترامی که برای تمامی نظرها قائلیم اما در یک دهه گذشته هر انتخابی که صورت گرفته با انتقادهایی همراه بوده است. باید بگویم کمیته فنی نقش مشاوره‌ای دارد و به هیچ وجه اعضای این کمیته تصمیم‌گیر نیستند. مسایل مختلف در این کمیته بررسی و مطرح می‌شود اما تصمیمی صورت نمی‌گیرد. ضمن اینکه به اعتقاد من هنوز کمیته فنی به شکل واقعی‌اش نرسیده و به غیر از یکی دو جلسه که در آن مسایل فنی مطرح شد در سایر جلسات شاهد نبودیم که مسایل فنی مطرح شود. همچنین مربیانی که در این کمیته حضور دارند در تیمهای بزرگی فعال هستند و شاید به خاطر گرفتاریهایشان نتوانند در تمامی جلسات شرکت کنند. همه این مسایل جای تعمق دارد.»

البته علی کفاشیان خیلی زود این موضوع را جمع کرد. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین حرف‌هایی زد که نشان می‌داد فدراسیون فوتبال از انتخاب افاضلی به عنوان مسئول تیم امید پشیمان است. کفاشیان اعلام کرد در مورد حضور افاضلی در تیم امید اطلاع‌رسانی خوبی نشده و ماجرا اصلا این نبوده که افاضلی سرمربی تیم امید شده است. او می‌گوید: «اصلا اسم سرمربی را برای این آقا نگذارید. ایشان نه سرمربی است نه مربی. اصلا این‌طوری نیست که ایشان بخواهند در مورد مسائل فنی تیم امید تصمیم بگیرد یا در مسابقه‌ای روی نیمکت این تیم بنشیند.» کفاشیان ادامه می‌دهد: «هومن افاضلی دبیر کمیته فنی تیم‌های ملی است و تنها آدمی بود که بی‌کار بود و مسئولیتی نداشت. به همین دلیل مسئولیت تیم امید را به او دادیم. ضمنا ایشان مسئول تیم امید است نه مربی آن. او فقط مسئول امور اجرایی تیم است. ایشان مسئولیت فنی ندارد و در امور فنی هیچ کاره است. کارهای اداری تیم را انجام می‌دهد که تمرینات برگزار شود. همین بازیکنانی هم که به اردو دعوت شده‌اند با نظر اعضای کمیته فنی فدراسیون انتخاب شده‌اند.»

مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته تیم‌های ملی در 24 ساعت گذشته بارها اعلام کرده‌اند که افاضلی تنها برای برگزار کردن تمرین‌های تیم امید انتخاب شده است و او به عنوان سرمربی تیم امید شناخته نمی‌شود. اما افاضلی در مصاحبه‌هایی که انجام داده نه تنها انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم امید را عجیب نمی‌داند بلکه می‌گوید: «حتی اگر به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم انتخاب می‌شدم جای تعجب نداشت.» برخلاف صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال، افاضلی حتی طوری صحبت می‌کند که انگار قرار است در تیم ملی امید حضوری دائمی داشته باشد: «من یک سری برنامه دارم و قصد دارم کارهای زیر بنائی در تیم امید انجام دهم. به هر حال من چه در تیم امید موفق شوم و چه ناموفق، در سوابقم ثبت می شود.»

خیلی‌ها از فدراسیون فوتبال ایراد گرفته‌اند که چرا امیرحسین پیروانی را برای این کار انتخاب نکرده‌اند. کفاشیان در این مورد می‌گوید: «ما با امیرحسین پیروانی صحبت کردیم اما او اعلام کرد به خاطر برادرش نمی‌تواند در تیم امید بماند.» چند ساعت پس از این حرف‌های کفاشیان، سایت فدراسیون فوتبال به نقل از فریدون معینی رئیس کمیته تیم‌های ملی نوشت: «امیر حسین پیروانی به همراه هومن افاضلی، هادی طباطبایی و بیژن طاهری کماکان به فعالیت خود در تیم ملی امید پرداخته و این تیم را برای حضور در مسابقات پیش رو آماده می کنند.» ساعتی پس از این اتفاق، معینی با خبرگزاری مهر مصاحبه کرد و گفت چنین حرفی را به مسئولان سایت رسمی فدراسیون فوتبال نزده و اگر چنین چیزی در سایت رسمی فدراسیون نوشته شده، اشتباه شده است. با این حساب هومن افاضلی همچنان تا زمان انتخاب سرمربی جدید، به عنوان مسئول تیم ملی امید شناخته می‌شود؛ تیمی که قرار است با یک مربی بزرگ خارجی پس از 8 دوره ناکامی در رسیدن به المپیک، سرانجام طلسم را بشکند و به المپیک برسد.

نظر اهالی فوتبال را در مورد انتخاب هومن افاضلی به عنوان مسئول تیم امید اینجا بخوانید.

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SORENA IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 0
    MA BE IN KHABARHA ADAT KARDIM .TA KAFASHIYAN HAST IN KHABAR HA EDAME DARE
  • بدون نام MY ۰۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مگه هر کسی خوب صحبت کرد توی تلویزیون ادم خوبی هست و مربی گری بلده فقط اقای افشار زاده ببین روزی را که اه این جوانان تورا گرفته مقصر اصلی فقط افشار زاده همین و بس
  • سعيد IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    اينام ديگه شورش رو دراوردن.اخه اين افاضلي بلد نيست دنبال توپ بدوئه ميخاد تيم ببره المپيك؟اين تيم رو تا كرج هم نميتونه ببره چه برسه به لندن!زهي خيال باطل
  • نیما IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آقا خداوکیلی یکی بیاد بگه این آقای هومن افاظلی کجای فوتبال ما بوده و هست ؟!!!!!!! به خدا قسم آدم روانی میشه از دست این آقای معینی و فدراسیون .
  • نیما IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آخه هومن افاضلی در حد تیم دسته سه هم نیست بابا!!!!!!!!!!!!!!
  • علي IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
    0 0
    تيم اميد ايران رو از همين الآن حذف شده تلقي كنيد. نه به خاطر آقاي افاضلي به علت حاشيه اي كه الآن درست شد.