۰ نفر
۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۴

همسر قربانی پرونده جنایت مرموز، با چهره‌نگاری رایانه‌ای کارآگاهان را به قاتل «شیشه»ای رساند.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
رسیدگی به این پرونده به دنبال تماس زن جوانی با پلیس 110 در دستور کار تیم جنایی پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت. آنها وقتی به محل جنایت رسیدند با جسد «مهرداد» - 35 ساله - روبه‌رو شدند که با کارد از پا درآمده بود.

مأموران در نخستین گام برای کشف راز جنایت به تحقیق از همسر قربانی پرداختند که وی گفت: شوهرم مغازه فروش تلفن همراه دارد. او دیشب همراه مردی که می‌گفت از دوستانش است به خانه آمد و از من خواست به اتاقم بروم و مزاحمشان نشوم. بنابراین من هم خوابیدم. اما حدود ساعت 10 صبح وقتی چند بار صدایش کرده و جوابی نشنیدم نگرانش شدم و پس از ورود به اتاق در کمال ناباوری با جسدش روبه‌رو شدم. از مرد غریبه هم خبری نبود.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند قاتل پس از اجرای دسیسه قتل و سرقت چند گوشی تلفن همراه و مقداری پول و طلا گریخته است. در ادامه، تیم جنایی برای شناسایی هویت قاتل و دستگیری او با کمک همسر وی به چهره‌نگاری پرداخته و پس از تجسس‌های گسترده هویت رامین - متهم فراری - را شناسایی کردند. شواهد هم نشان می‌داد متهم اهل یکی از شهرهای جنوب کشور است که برای کار راهی اصفهان شده بود.

سرانجام با ردیابی‌های ویژه تخصصی، پاتوق متهم حوالی اصفهان شناسایی شد و کارآگاهان او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

متهم به قتل در نخستین بازجویی‌ها منکر جنایت شد اما وقتی با همسر مقتول رو‌به‌رو شد لب به اعتراف گشود. «من و مهرداد با هم دوست بودیم. شب حادثه او از من خواست برای مصرف «شیشه» به خانه‌اش برویم. آن شب پس از مصرف مقداری مواد مخدر به خواب رفتیم. بعد هم نیمه‌های شب وسوسه سرقت به جانم افتاد. به همین خاطر با کاردی که همراه داشتم دوستم را به قتل رسانده و پس از سرقت فرار کردم.

سرهنگ حسین‌زاده - رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان - در این‌باره گفت: متهم 19 ساله پس از اعتراف به قتل و بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد.

وی همچنین با هشدار به مردم گفت: در این جنایت دو موضوع حمل سلاح سرد و مصرف مواد مخدر روانگردان نقش مهمی ایفا کرده است. البته پلیس در این‌باره همواره هشدارهای لازم را ارائه کرده است که امیدواریم مورد توجه جدی مردم قرار گیرد.

به گفته وی، حمل سلاح سرد برای افرادی که رفتارهای پرخطر دارند یک عامل خطرناک است زیرا این افراد دارای آستانه تحمل پائین هستند و در برابر هر مشکلی از خود واکنش‌های تند و خشن نشان می‌دهند. مصرف مواد مخدر روانگردان هم موجب بروز توهم و جسارت کاذب در افراد می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از والدین نیز خواست همواره توجه و کنترل بیشتری بر رفتار فرزندان‌شان داشته باشند.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =