رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی شرکتهای هواپیمایی بخش خصوصی برای اخذ تسهیلات در جهت خرید هواپیما با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بانک مرکزی به بانکهای عامل خبر داد.

سمیه فتحی: در پی اعلام برخی از شرکتهای هواپیمایی از عدم پرداخت وام از حساب ذخیره ارزی که طبق دستور معاون ریاست جمهوری، وزیر راه و ترابری و سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیما در کمیته ناوگان هوایی کشور مصوب شده بود و پس از گذشت ماهها هنوز اجرایی نشده است اما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی شرکتهای هواپیمایی بخش خصوصی برای اخذ تسهیلات در جهت خرید هواپیما با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بانک مرکزی به بانکهای عامل خبر داد.

حسین خانلری در گفت‌وگو با خبر درباره مشکلات ایرلاین​ها برای خرید هواپیما که بدون حمایت دولت قادر به توسعه ناوگان نبود و قدرت خرید ندارند از سویی وعده‌های داده شده نیز تاکنون محقق نشده اظهار کرد: اقدامات مناسبی در جهت توسعه ناوگان با دستگاههای مختلف کشور انجام شده است که یکی از این اقدامات ارائه تسهیلات و پرداخت وام به شرکتهای هواپیمایی برای خرید هواپیماست. وی افزود: هماهنگی‌های لازم انجام شده است و به زودی شرکتهای هواپیمایی به جز ایرلاین ملی برای دریافت وام به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

معاون وزیر راه وترابری با اشاره به اینکه 13 شرکت هواپیمایی بخش خصوصی در ناوگان هوایی کشور فعال هستند، گفت: پرداخت این تسهیلات شامل تمامی این ایرلاین​هاست و بر اساس مقررات و قوانین مربوطه این کار انجام می‌گیرد. خانلری همچنین پیش‌بینی رشد 15 درصدی تعداد صندلی‌های پرواز طی امسال خبر داد و تصریح کرد: با رویکردها که در سال گذشته در پیش گرفتیم 51 فروند هواپیما و 22 هزار صندلی پرواز به ناوگان اضافه شد که امسال نیز این روند ادامه دارد و 15 درصد رشد نسبت به سال گذشته حتی زودتر از موعد مقرر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در طی دو ماه گذشته 5 فروند هواپیما به ناوگان اضافه شده است، گفت: در همین راستا توسعه بخش خصوصی پیش‌بینی شده است که با خرید هواپیماهای جدید در جهت توسعه ناوگان و جوابگوی بیشتر تقاضاها حرکت کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعداد ناوگان هوایی کشور در سال گذشته را حدود 129 فروند اعلام کرد و گفت: تعداد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور در شرایط کنونی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مطلوبی برخوردار است.

خانلری با تأکید بر رشد کیفی و خدمات‌رسانی مناسب به مسافران تصریح کرد: خدمات‌دهی مناسب در جهت افزایش رضایتمندی مسافران از برنامه اصلی سازمان هواپیمایی کشوری است که برای امسال پیش‌بینی کرده‌ایم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از صدور 596 مجوز پروازهای فوق‌العاده برای تابستان امسال خبرداد و عنوان کرد: برای تابستان امسال 496 پرواز فوق‌العاده پیش‌بینی کرده بودیم اما امسال با توجه به رشد تقاضا مجوز صد پرواز فوق‌العاده نیز صادر کردیم که امیدواریم بتوانیم تابستان امسال نیز در مقایسه با تابستان سال گذشته رشد خوبی را به دست آوریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آسمون جل IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۱۳
    0 0
    آقا ما یه خودرو فرسوده فابریک داریم که بتونه توش نرفته{فولکس 1954},یه خانم دکتری باش میرفته مطب و میومده. حالا اون خانم دکتره مرده و نوه اش 20 سالیه ماشینه رو فروخته به ما. دولتم بهمون فشار میاره :بفروشش. می شه با یکی از این طیاره ها طاق بزنیم. بالا بودشم میدیم یه وقت نگی گداس.