سفیر ایران در بغداد با ابراز خوشبینی درباره آزادی پنج دیپلمات ایرانی در بند نیروهای امریکایی تاکید کرد امریکا باید به تعهداتش در قبال آزادی زندانیان در عراق عمل کند .

حسن کاظمی قمی در حاشیه دیدار با خانواده دیپلمات های ربوده شده در اربیل، گفت:مسئولان عراقی با جدیت پیگیر این موضوع هستند و با توجه به تاکید آمریکا بر محترم شمرده شدن حاکمیت ملی عراق بر اساس توافق نامه خروج نیروهای امریکایی از عراق ،آزادی این دیپلماتها پر رنگ تر شده است.

وی با اشاره به دیدار پنج ساعته این خانواده ها با عزیزان خود در زندان‌های آمریکایی‌ها و تلاش مسئولان ایرانی و عراقی برای آزادی این دیپلمات‌ها افزود:با مسئولان عراقی بر اولویت آزادی دیپلمات های ایرانی به توافق رسیده ایم و خوشبین هستیم که در شش ماه آینده در صورت اجرای برنامه از پیش اعلام شده امریکایی ها در تحویل زندانیان به عراقی ها ، شاهد آزادی دیپلمات های ایرانی هم باشیم .

وی اضافه کرد این موضوع امیدهایی را برای آزادی دیپلمات‌های ایرانی ایجاد کرده است چرا که امریکا براساس زمان بندی اعلام شده در هر ماه هزار و پانصد تن از زندانیان دربند خود را به عراقی ها تحویل خواهد داد .

سفیر کشورمان در عراق تصریح کرد بر اساس توافق نامه ، آمریکایی‌ها باید همه پرونده‌هایی که در اختیار دارند به مقامات عراقی تحویل دهند که این موضوع شامل پرونده زندانی‌ دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی هم می‌شود.

هفده نفر از خانواده دیپلمات های دربند نیروهای امریکایی ، دیشب با سفیر ایران در بغداد گفتگو کردند.

نیروهای آمریکایی دی سال 1385، پنج تن از دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کنسولگری ایران در اربیل را به دلایل نامعلومی بازداشت و به زندان های امریکایی در عراق منتقل کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =