داود رسولیان

جلوه‌های ویژه تصویری و میدانی مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» همانند سایر بخش‌های این مجموعه ارزشمند و قابل تامل است.

گام رو به جلوی سازندگان این مجموعه تلویزیونی به وضوح با دیدن هر قسمت از این کار قابل تشخیص است. هر بیننده آگاهی می‌تواند کیفیتی که در نوع تولید «مختارنامه» رعایت شده درک کند و دریابد همه سازندگان این اثر مایل بودند بهترین نوع از کار خود را ارائه دهند تا در نهایت تماشاگر با اثری بسیار با کیفیت روبرو شود.

«مختارنامه» بی هیچ اغراق و ذوق‌زدگی اثری بالاتر از استانداردهای سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود. توان این کار بسیار بالاتر از توان سینمای ایران است این برتری در بخش جلوه‌های ویژه نیز به خوبی ظهور و بروز پیدا می‌کند.

سطح بالای درک و هوش کارگردان و تهیه‌کننده موجب شده تا امکانات برای رسیدن به بهترین ترکیب فراهم شود. تهیه‌کننده دست کارگردان و سایر عوامل را برای ارائه اثری ارزشمند باز گذاشته و همه امکانات مورد نیاز را فراهم کرده و از سوی دیگر کارگردان همه امکانات را تبدیل به احسن کرده و از آن برای ارائه بهترین نمونه اثر استفاده کرده است. این تعامل موجب شده تا همه افرادی که در پروژه حضور داشتند ملزم با ارائه بهترین و باکیفیت ترین نوع کار خود شوند.

محسن شاه‌ابراهیمی در مقام طراح صحنه و جلوه‌های ویژه میدانی این پروژه از یک سو خود به اهمیت کار واقف بوده و از سوی دیگر امکانات قابل توجهی در اختیار داشته است. همه این‌ها در کنار یکدیگر اجازه داده او بهترین کیفیت کار خود را در این مجموعه تلویزیونی بروز دهد و علاوه بر بالا بردن سطح کار خود زمینه ارتقای امر جلوه‌های ویژه را در آثار ایرانی فراهم کند.

قطعا از شاه‌ابراهیمی انتظار می‌رود در پروژه بعدی در سطحی بالاتر از «مختارنامه» قرار بگیرد و تصور می‌شود دیگر افراد فعال در حوزه جلوه‌های ویژه با بهره‌گیری از تجربیات این مجموعه سطح کیفی کار را در سینما و تلویزیون ایران بالا ببرند.

با این حال نباید از یک نکته غافل شد. اگر «مختارنامه» کاری خوب و با کیفیت از آب درآمده، اگر این کار دارای ارزش های بصری و محتوایی است، اگر عوامل مجموعه توانسته‌اند کاری با کیفیت‌تر از کارهای قبلی‌شان انجام دهند همه به موضوع کار بازمی گردد. همه برگرفته از علاقه مردمان ما به ائمه و امام حسین (ع) و اعتقادات عمیق قلبی‌مان است.

طراح جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی چون «بلمی به سوی ساحل»، «فرزند خاک» و «بدرود بغداد» 

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    0 0
    کلا همه چیه این سریال بالاتر از استانداره بی نظیره
  • بدون نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    0 0
    لطفا استاندارد رو تعریف کنید... استاندارد کجا؟ حداکثر مطابق استانداردهاست و نه بیشتر.
  • سهراب IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
    0 0
    سریال بسیار زیبا و تاثیر گذاریه.