روسای فدراسیون های مختلف ورزشی از دلایلشان برای مخالفت با تشکیل وزارت ورزش و جوانان می گویند.

نام رئیس

نام فدراسیون

دلایل مخالفت

علی کفاشیان

فوتبال

مخالفم. وابستگی به دولت را بیشتر می کند. حتی ممکن است دردسرهای اداری در روند پیشرفت ورزش اخلال ایجاد کند.

محمد زارع پور

پینگ پنگ

مخالف تشکیل وزارت ورزش هستم. حالا اوج شکوفایی ورزش است و شرایط خوبی برای طرح این مساله نیست.با تشکیل وزارتخانه تکلیف فدراسیونها چه می شود؟ این مساله به ضرر ورزش است. در حال که باید برای المپیک 2012 و بازیهای آسیایی 2014 برنامه ریزی کنیم اما هدف دراین شرایط گم می شود.

سیدجلال کوزه‌گری

هندبال

در وزراتخانه بحث استخدام به وجود می آید درحالی که فدراسیونها دولتی نیستند. بنابراین مخالف هستم.

امیر حسین آیت‌اللهی

شنا

مجلس به جای این‌که باری به بارهای سازمان تربیت بدنی اضافه کند، باید به این سازمان کمک کند. بیش از یک سال است که یک درصد بودجه ما معطل مانده است. ورزش ما با توجه به ساختاری که دارد، اگر توسط وزارت ورزش اداره شود به شدت دچار مشکل خواهد شد. الان اصلا فرصت مناسبی برای مطرح کردن بحث تشکیل وزارت ورزش نیست چون ورزش ما ساختار تبدیل شدن به یک وزارتخانه را ندارد.

محمد نوحی

ورزش های رزمی

بااجرای این طرح مخالف هستم . با تاسیس وزارت ورزش  اصل ورزش فراموش می شود . اگر ورزش وزارتی شود اختیارات مستقیم گرفته می شود واین به نفع ورزش نیست . به عقیده من این طرح نیازبه کارشناسی بیشتر دارد.  

محمود مشحون

بسکتبال

صد درصد مخالف هستم . سازمان تربیت بدنی راه موفقیت واصول منطقی اش راپیدا کرده است  اما حال باتشکیل این وزارت خانه حداقل 6 ماه بهم ریختگی دارد . من این طرح رابه نفع ورزش نمی دانم وآن را جهت دار دیده که موفقیت های ورزش را از بین می برد .

احمد دنیا مالی

قایقرانی

 

با تشکیل وزارت ورزش، بیش از گذشته ورزش را دولتی می‌کنیم، در حالی که باید عکس این ماجرا اتفاق بیفتد و ورزش را به سمت غیر دولتی شدن پیش ببریم. تلاش تمام دنیا این است که ورزش را توسط سازمان‌های غیر دولتی مدیریت کنند. گرچه مجلس می‌تواند طبق اختیاراتی که دارد وزارت ورزش را تشکیل دهد اما اگر این وزارتخانه تشکیل شود در سال‌های آینده منحل خواهد شد. این طرح موفق نخواهد بود.

سید مصطفی کریمی

دوومیدانی

تشکیل وزراتخانه به ضرر ورزش است. دست و پای ورزش را می بندد. ادغام هم ورزش را کمرنگ می کند. شاید معاون جوانان قوی تر کار کند  آن وقت معلوم نیست ورزش چه  سرنوشتی پیدا می کند. به جای ارتقای ورزش دنبال یک سری مسائلی هستند که فایده ندارد.

علی زنگی آبادی

دوچرخه سواری

تاسیس وزرات ورزش مشکلاتی را پیش می آورد و عملکرد ایران در مسابقات بین المللی مانند المپیک را به حاشیه می راند . به نظر من بهتر است این طرح مسکوت بماند تا کار  کارشناسی روی آن انجام شود.   اگر کارشناسان ورزش به این نتیجه رسیدند که وزارت ورزش تاسیس شود آن وقت تصمیم گیری شود. در حال حاضر حتی نظر یک رئیس فدارسیون و قهرمانان گرفته نشده است. 

سید مهدی هاشمی

تیراندازی

اگر می‌خواهیم در جهت تقویت ورزش حرکت کنیم، این موضوع تقویت کننده نیست. اگر در جهت محدود کردن بخواهیم حرکت کنیم، این طرح می‌تواند جلوی پیشرفت را بگیرد و می‌تواند عامل محدود کننده باشد. ورزش به خودی خود یک حجم گسترده‌ای از کار و فعالیت را برعهده می‌گیرد. این فعالیت باید به نوعی مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود؛ نه اینکه بخواهیم با ادغام آن با سازمان ملی جوانان، ورزش را محدود و تضعیف کنیم. ورزش در کشور فقط مخصوص جوانان نیست که بخواهیم آن را با سازمان جوانان ادغام کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =