۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۶

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از انفجار در اسکندریه مصر به عنوان ابزاری برای دلجویی از حسنی مبارک استفاده کرد

تلفن دفتر حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر از هفتاد و دو ساعت پیش تا کنون پشت سر هم زنگ می خورد. انفجار مرگبار در مقابل کلیسایی در شهر اسکندریه مصر بهانه ای شد تا رهبران جهان یک به یک به حسنی مبارک زنگ زده و با وی همدردی کنند. همدردی با مردی که سال نو میلادی را با آشوب در کشورش آغاز کرد و البته خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در همین سال هم مهیا می کند.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل هم در زمره افرادی بود که به آقای مبارک در این خصوص تسلیت گفت. نتانیاهو که رژیمش بیشترین کانال فعالیت های تروریستی در خاورمیانه برای ترئر مخالفان را دارد، خواهان تشکیل جبهه واحد مبارزه با ترور شد.

در ساعات اولیه روز شنبه و در انفجار بمبی در برابر کلیسایی در شهر اسکندریه 21 نفر کشته و دست کم 97 نفر مجروح شدند. گروه القاعده عراق مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است. نتانیاهو در حالی این حادثه را به آقای مبارک تسلیت می گوید که پرونده ترور محمود المبحوح از فرماندهان ارشد حماس که توسط عوامل موساد در هتلی در دبی ترور شد،همچنان مفتوح است و موساد به شکل ضمنی به رهبری این حمله تروریستی اعتراف کرده است.

پیام تسلیت و همدردی آقای نتانیاهو در روزهایی به حسنی مبارک می رسد که خبر کشف و انهدام شبکه جاسوسی اسرائیل در مصر روزهاست در صدر اخبار منطقه قرار دارد. همزمان با این حادثه و درج این اخبار ، دفتر نتانیاهو اعلام کرد که وی هفته آتی به قاهره می رود تا ناراحتی ها را از دل آقای مبارک درآورد . به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص نتانیاهو روز پنجشنبه به قاهره می رود تا در دیدار با "حسنی مبارک درباره بن‌بست ایجاد شده در گفت‌وگوهای صلح میان فلسطینیان و اسرائیل گفت‌وگو کند.

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره در حالی است که به تازگی یک شبکه جاسوسی موساد متشکل از یک شهروند مصری و دو اسرائیلی در مصر شناسایی و متلاشی شد که بر اساس تحقیقات انجام شده ماموریت شهروند مصری جذب مزدوران از کشورهای عربی همسایه از جمله لبنان و سوریه برای همکاری با موساد بوده است.

نتانیاهو سه‌شنبه گذشته "عوزی آراد " مشاور امنیت ملی خود را به مصر فرستاد تا با "عمر سلیمان " رئیس اطلاعات مصر دیدار کند تا مقدمات دیدار نتانیاهو با مبارک را فراهم کند. در این دیدار، آراد با سلیمان درباره بن‌بست ایجاد شده در روند صلح، اوضاع در نوار غزه و موضوع ایران گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوهای سازش 2 سپتامبر گذشته در واشنگتن آغاز شد و چند دور آن نیز برگزار شد اما با آغاز فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری، این مذاکرات متوقف شد. ین در حالی است که صهیونیست‌ها بر اساس تعهدات خود طبق توافق نقشه راه، باید تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف کنند. 48

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =