پوپک‌ صابری: زرویی‌نصرآباد حافظ میراث پدرم در «گل آقا» بود

پوپک صابری فومنی ضمن ابراز تاسف از درگذشت ابوالفضل زرویی‌نصرآباد، تاکید کرد که کیومرث صابری (گل آقا) از او به عنوان یادگارش یاد می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل زرویی نصرآباد طنزپرداز و نویسنده سرشناس شنبه دهم آذر بر اثر ایست قلبی درگذشت. زرویی نصرآباد برای علاقه‌مندان به حوزه طنز با ملانصرالدین مجله «گل آقا» شناخته می‌شود که در هر شماره به موضوعات مختلف در قالب طنز می پرداخت.

پوپک صابری فومنی فرزند کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا، ضمن ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند پیشکسوت به خبرآنلاین گفت: «آقای زرویی نصرآباد ملانصرالدین «گل آقا» بود، یکی از بهترین ها در طنز که آقای صابری از ایشان به عنوان یادگارش یاد می کرد و همواره خیالش راحت بود که او می تواند حافظ میراثش در «گل آقا» و ادامه دهنده راهش باشد.»

او ادامه داد: «گل کار ایشان همان تذکرة المقامات بود که به شیوه تذکرة الاولیا عطار نیشابوری برای مقامات می نوشت و در دهه ۷۰ در «گل آقا» چاپ می شد.»

صابری ضمن تحسین قلم شیوا و شیرین این طنزپرداز، توضیح داد: «او در همه زمینه های ادبیات فارسی آگاهی داشت. از حسن‌های او خواندن بسیار زیاد بود که هیچ وقت به ذوقی که داشت بسنده نمی کرد و دانسته های بسیاری در حوزه ادبیات، نگارش و کلمات داشت و بسیار تمیز می نوشت و آنی در قلمش داشت که همه نویسندگان از آن بهره مند نیستند.»

او در پایان گفت: «یک همراه و رفیق خوب بود و خیلی زود رفت، خیلی زود.»

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1208960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =