صنعا: یمن میدان تسویه حساب با ایران نیست

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که کشورش عرصه درگیری برای تسویه حساب های دیگران نیست و اظهارات برخی مسئولان ارشد آمریکایی غیر مسئولانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت خبرگزاری المسیره نت،وزارت خارجه دولت وابسته به انصارالله یمن از آمریکا خواست این کشور را به میدان تسویه حساب با ایران تبدیل نکند.

این شبکه گزارش داد هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: اظهارات برخی مسئولان ارشد آمریکایی از جمله متیو تویلر، سفیر آمریکا در یمن در جریان سفرش به استان حضرموت در راستای عرف دیپلماتیک نیست. سفیر آمریکا با گفتن این جمله که "اوضاع امروز یمن به خاطر حمایت نامحدود ایران است"، واقعیت را نادیده گرفت.

وی گفت: سفیر آمریکا فراموش کرده که حملات ائتلاف عربستان به کشته و زخمی و قطع عضو شدن ده‌ها هزار تن از ساکنان یمن و نابودی زیرساخت‌های کشور منجر شده است. علاوه بر این محاصره زمینی، دریایی و هوایی نیز موجب وخامت اوضاع اقتصادی و پایین آمدن ارزش ریال یمن شده است. این مسائل موجب شده ما در یمن شاهد بدترین فاجعه انسانی در طول تاریخ جهان باشیم. ما از آمریکا می‌خواهیم یمن را به میدان تسویه حساب با ایران تبدیل نکند.

وی با بیان این مطلب افزود: این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که اوضاع کنونی یمن ناشی از حمایت بی حد و حصر ایران از انصارالله یمن است. سفیر آمریکا در یمن این موضوع را فراموش کرد که ائتلاف متجاوز سعودی از چهار سال پیش تاکنون تحت حمایت واشنگتن موجب کشته و زخمی شدن دهها هزار شهروند یمنی شده است و تمامی امکانات اقتصادی ملت یمن و زیرساخت های این کشور را نابود کرده و با محاصره زمینی، دریایی و هوایی موجب به تعویق افتادن حقوق کارمندان، بحران اقتصادی و کم شدن ارزش پول یمن شده و با این اقدامات موجب فاجعه انسانی در عصر معاصر شده است.

شرف گفت: اگر مسئولان ارشد آمریکایی در اظهارات خود درباره پایان جنگ و محاصره جدی هستند پس باید موضع قاطعی اتخاذ کرده و با جدیت بر ائتلاف عربی برای توقف حملات و بازگشایی گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و حمایت از تلاش‌های مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن فشار بیاورند.
 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =