سفیر اتریش در ایران: تمایل داریم همدان میزبان جشنواره فیلم‌های اروپایی ایران باشد

سفیر اتریش در دیدار با استاندار همدان گفت: همکاری فرهنگی با هدف حفظ سنت و هویت سنتی را با این استان گسترش داده و تمایل داریم، شهر همدان میزبان جشنواره فیلم های اروپایی ایران در سال آینده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران در دیدار با سعید شاهرخی استاندار همدان با اعلام مطلب فوق افزود: کشور اتریش هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و اراده و درخواست کشور ما همکاری هرچه بهتر با ایران است.

وی با اعلام اینکه روابط ایران و اتریش قدمت ۷۰۰ ساله دارد، گفت: همدان می تواند نقش محوری در ارتباط ۲ کشور داشته است.

سفیر اتریش ادامه داد: هدف از حضورش در همدان، شروع همکاری در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی است.

 اشتفان شولتز خاطرنشان کرد: در گذشته همکاری صنعتی بین کشور اتریش با شرکت فولادویان همدان وجود داشته و اکنون گسترده تر از گذشته می خواهیم روابط ۲۲ کشور بر پایه اقتصاد و سرمایه گذاری در بخش های مختلف انجام شود.

مهندس شاهرخی، استاندار همدان نیز در حاشیه دیدار با اشتفان شولتز سفیر اتریش و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اعمال تحریم ها توسط آمریکا و تحمیل آن به کشورمان، حضور و همکاری همه جانبه سفیر اتریش به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در همدان برایمان حایز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از آنجا که اولویت نخست استان تولید و جذب سرمایه گذار است برهمین اساس ترغیب سرمایه گذار بخش خصوصی خارجی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و اعلام آمادگی سفیر اتریش برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف استان همدان قابل تحسین است.

شاهرخی یادآور شد: میزبانی همدان در جشنواره فیلم اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ نیز از دستاوردهای مهم دیدار سفیر اتریش با مدیران ارشد استان بود.

لازم به ذکر است، اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در سفر ۲ روزه خود با استاندار، شهردار و دیگر مسئولین حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری دیدار کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =