۳ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
جهل مرکب و ادبیات اتهام‌آلود

ادبیاتی که در آن افراد یکدیگر را متهم می‌کنند ناشی از جهل است.

سیدرضا اکرمی *

طی روزهای اخیر گفت وگوها و مذاکرات در مجلس و میان سیاسیون و سایر محافل پیرامون cft به گونه ای است که خلاف اخلاق اسلامی است.

امروز متاسفانه فضا به گونه ای است که هر شخصی بدون کسب اطلاعات دقیق درباره موضوعات، به تنهایی می اندیشد، به تنهایی سخن می گوید و به تنهایی اظهارنظر می کند که این نوع رفتار بسیار آسیب زاست. نمایندگان محترم مجلس باید درباره موضوعات مختلف به صورت جدی تری با هم به بحث و تبادل نظر پرداخته تا اختلاف نظرها در قالب ادبیات نه چندان فاخر از تریبون مجلس بازگو نشود.

طبیعی است که طرح ها و لوایح مختلف در مجلس موافق و مخالفانی دارد که اگر ابعاد مختلف موضوعات به صورت شفاف و روشن برای نمایندگان تشریح شود نمایندگان کمتر به یکدیگر اعتراض کرده و یکدیگر را متهم می کنند. برای کاهش منازعات در موضوعات مختلف و جلوگیری از کشیده شدن اختلافات به تریبون مجلس ضرورت دارد دولت برای باز کردن ابعاد مختلف موضوعات جلسات مستمری با مجلسیان داشته باشد، موضوعی که متاسفانه امروز بسیار کم رنگ است. 

واقعیت آن است که ماهیت برجام هنوز برای بسیاری از افراد روشن نشده به طوریکه یکی آن را صفر و دیگری صد می بیند در حالیکه داستان برجام، داستان بین خوب و بد یا خوب و خوب تر نیست بلکه بین بد و بدتر است بنابراین دولت باید ابعاد مختلف این موضوع را برای همه کمیسیون های مجلس روشن کند تا شبهات برطرف شود.

ادبیاتی که در آن افراد یکدیگر را متهم می کنند ناشی از جهل است زیرا ابعاد مختلف موضوعات برای مخالفان روشن نشده است. در این زمینه و برای کاهش اتهام زنی ها در صحن علنی مجلس هم کمیسیون ها و هم هیات رییسه مجلس باید وارد عمل شده و با ارایه توضیحات لازم نمایندگان را به رعایت اصول دعوت کنند تا ادبیات ناصحیح از تریبون مجلس پخش نشود زیرا تریبون ها باز و نقطه نظرات نمایندگان از رسانه های سراسری استماع می شود ضمن اینکه متهم کردن یکدیگر گناه و حرام است.

 متاسفانه این روزها بداخلاقی در تمامی اقشار به چشم می خورد به طوریکه می توان گفت همه ما گرفتار بداخلاقی شدیم این درحالیکه است که باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم نه اینکه همدیگر را دشمن بپنداریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز- یادداشت شفاهی

٢٩٢١٩

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =