ادامه رکود در بازار مسکن ارومیه/ ۶۸ درصد پروانه ساخت صادره برای بناهای یک و دو واحده است

قائم مقام شهردار ارومیه با تایید افزایش صدور پروانه ساخت بنا در این شهر گفت: طی هشت ماهه سال جاری، تعداد ۸۳۹ فقره پروانه ساخت در شهر ارومیه صادر شده است که نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، غلامرضا عدل دوست در مورد آخرین وضعیت صدور پروانه ساخت بنا در ارومیه گفت: در هشت ماهه سال گذشته، ۸۳۴ پروانه ساخت صادر شده بود که این رقم در هشت ماه سال جاری به ۸۳۹ عدد رسیده است.

عدل دوست عنوان کرد:  ۸۳۴ واحد پروانه ساخت صادره  در سال ۹۶ ، برای تعداد یک هزارو ۱۴۷ واحد مسکونی بوده درحالیکه این رقم در هشت ماهه سال جاری  به دو هزارو ۴۳۱ رسیده است  که از نظر تعداد واحد مسکونی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ان در سال گذشته با  ۴۸ درصد رشد روبرو بودیم.

به گفته وی در سال های گذشته بیش از  ۸۰ درصد پروانه های ساخت  برای ساختمان های یک واحد و دو واحده بود که اکنون به ۶۸ درصد رسیده است و بیشتر سهم خود را به واحدهای ۳ و بیشتر اختصاص داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه با اشاره به سطح زیر بنای پروانه های ساخت صادر شده، عنوان کرد: سطح زیر بنای ۸۳۴ پروانه ساخت صادر شده طی هشت ماهه سال گذشته،  ۳۰۷ هزار متر مربع  بود که این رقم در هشت ماه سال جاری به ۵۳۷  هزار متر مربع رسید که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۷۳ درصد رشد یافته است.

وی بیشترین پروانه ساخت صادر شده را در سطح منطقه یک به تعداد  ۳۵۰ عدد عنوان کرد و گفت:  کمترین میزان  پروانه ساخت صادر شده متعلق به منطقه دو شهر  به تعداد ۳۶ عدد است.

گفتنی است، تعداد پروانه‌های صادره در سال ۹۲ ، سه رقم تعداد پروانه فعلی بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =