روحانی تضمین کرد: تأمین کالاهای اساسی مردم  با قیمت مناسب/ پیش‌بینی ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی ۹۸

ایرنا  نوشت: رئیس جمهوری گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند و باید بداند مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را حفظ خواهند کرد و ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در سفر استانی به سمنان به سر می برد،  در جمع مردم شاهرود با بیان این که آمریکا اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می کند، افزود: آمریکا بداند نفت خود را می فروشیم و خواهیم فروخت و قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و باید بداند اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران تجارت و صادرات خود را با دنیا توسعه می دهد، خاطرنشان کرد: مردم در هفته های آتی شاهد خواهند بود که در این شرایطی که آمریکا می خواست نتوانیم بودجه متعادلِ سالم به مجلس تقدیم کنیم، به امید خدا در ۲۵ آذر امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد. 
 

بودجه

روحانی بیان کرد: در این بودجه سال آینده دولت ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش بینی کرده است، برخلاف میل آمریکا، با همت و ایثار مردم و وحت دولت و ملت و تلاش مجلس، بودجه سال آینده مصوب می شود و اجرایی خواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: دولت در بودجه ۹۸ کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین می کند و حقوق بگیرانی که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند در حد توان و امکان کمک می شوند و حقوق تمام بازنشستگان و حقوق بگیران ۲۰ درصد اضافه خواهد شد. 

کالاهای اساسی


روحانی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم به منظور حرکت تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات، در سراسر کشور تلاش می شود. 

وی تاکید کرد: سال آینده شاهد تحول خوب در زمینه مسکن خواهیم بود و نگرانی های مردم برای مسکن دارشدن خانه اولی ها و بافت های فرسوده برطرف می شود. 

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت با فقر مطلق مبارزه می کند، افزود: به تمام وعده هایی که سال ۹۶ به مردم دادم عمل خواهم کرد، از وعده مان عقب نشینی نخواهیم کرد، آنچه به مردم قول دادیم عمل می کنیم و همکاری و انسجام باید بیش از گذشته در میان مردم باشد. 

روحانی بیان کرد: مقداری فشارها کمتر شده ولی هنوز باید کار زیادی انجام شود تا فشار در زندگی از دوش مردم عزیر برداشته شود. 

وی یادآور شد: تلاش و امید ما این است که روند صعودی و رشد تورمی که در ماه های گذشته مردم را آزار می داد کاهش دهیم، تا مردم آرام تر باشند تا در برابر دشمن بایستیم و به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم. 

مساله کم آبی ملی است 
وی، آب را مهم ترین مساله سرزمین ایران و استان سمنان ذکر کرد و افزود: از همه ملت خواهش می کنم به این مساله توجه کنند که موضوع آب ملی است و استانی نیست که نام استان های مختلف کشور آورده شود، مشکل آب مشکل بزرگ عمومی و ملی است که باید برای آن فکر جمعی کرد.

وی ادامه داد: امسال باران رحمت الهی بیش از گذشته بر ما نازل شد و امیدواریم در بقیه سال آبی هم شاهد این رحمت الهی باشیم. 

انجام مطالعات لازم برای انتقال آب به مرکز کشور
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: در عین حال نیاز داریم آب را از حاشیه کشور به مرکز ایران بیاوریم، آب مورد نیاز برخی از استان های کشور را از آب های جنوب، خلیج فارس و دریای عمان و آب برخی دیگر از استان های کشور را باید از دریای خزر تامین کنیم، این مساله ملی است و به همه نکات آن توجه شده است.

وی تاکید کرد:  اجازه نخواهیم داد در جریان این کار به محیط زیست آسیب وارد شود و استان های دیگر کشور دچار مشکل شوند.

آب دریای خزر به سمنان می رسد 

انتقال آب خزر


رئیس جمهوری با بیان این که از نظر دولت تمام مسائل بحث انتقال آب از شمال کشور به استان سمنان حل شده است، گفت: از قبل مشکلاتی در این زمینه مطرح می شد که پیش بینی های لازم برای رفع آن انجام شد تا مردم این استان از آب سالم برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت برخوردار شوند و از نظر محیط زیستی نیز ضربه ای به منطقه و سایر استان ها وارد نشود.

وی افزود: از فردا صبح اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکز ایران و استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی دارد تا در مدت کوتاه آن را واگذار کند و کارهای مطالعاتی این اقدام انجام شده است. 

تلاش برای گاز رسانی به همه روستاهای استان 

گازرسانی


وی ادامه داد: در تهران با وزیر نفت برای گاز رسانی به روستاهای باقیمانده استان صحبت کردم، در استان سمنان اکثر روستاها و ۹۷ درصد جمعیت از نعمت گاز برخوردارند و اقدام های لازم برای گاز رسانی به ۱۸ روستای استان نیز از امروز در دست انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: میزان گاز رسانی برای روستاهای سمنان در آغاز دولت ۶۹ درصد بود که تا پایان دولت به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید و تقریبا تمام مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

برنامه های دولت برای روستاها 
رئیس جمهوریگفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از نعمت آب آشامیدنی، گاز و ارتباطات زیرساخت هم چون اینترنت برخوردارند و تلاش برای رساندن امکانات لازم به روستاهای باقیمانده نیز به سرعت ادامه دارد.


وی افزود: امروز روستائیان ما با اینترنت محصول و صنایع دستی خود را به فروش رسانده و خانه های خود را برای بومگردی اجاره می دهند و سطح تعامل های مردم در حوزه تجارت و سایر امور در شهرها و روستاهای کشور از این طریق بسیار بیشتر شده است.

پیگیری مصوبه های سفر قبل در کنار تعیین مصوبه های جدید
روحانی گفت: در سفر قبل به استان سمنان بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان طرح و برنامه را قول دادیم و قرار بر این بود که تا پایان سال ۹۶ طرح ها تمام شود اما از قولمان عقب هستیم، در جمع مقام های استانی و وزیران اعلام کردم این عقب ماندگی باید به سرعت جبران شود.

وی بیان کرد: برای سفر قبلی استانی هیات دولت، ۷۱ طرح با اعتبار ۹۴۸ میلیارد تومان تعیین شده بود که ۵۹۳ میلیارد تومان آن پرداخت شد، باقیمانده این اعتبار نیز به استان اختصاص خواهد یافت و به سازمان برنامه و بودجه دستور می دهم تا این اعتبار را تامین کند تا به وعده های سفر قبل عمل شود.

روحانی افزود: برای این سفر ۷۸ طرح با اعتبار یک هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان مدنظر است تا در سال های آینده انجام شود.
 

۱۷۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    1 0
    ممنون که دولت محترم به فکر کاهش فشار زندگی روی دوش مردم هستند ولی لطفا به این موضوع هم پرداخته بشه که ایشن فشار رو برای به دست آوردن چه هدفی باید تحمل کنن و الان در 40 سالگش انقلاب که مردم همه چیز براش فدا کردن دلیل این فشارها و تحریم ها چیه؟؟ ما که واقعا هرچی فکر می کنیم ، نمی تونیم دلیلی پیدا کنیم که چرا ما باید در جهان با خیلی ها مشکل داشته باشیم
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    تضمین ایشان هیچ تضمینی ندارد ایشان فرمودن مثلا کاتاهای اساسی حداقل تا پایان امسال گران نمیشوند ایشان می توانند جواب دهند که منظورشان چه بود ؟ آیا میشود چیزی را مثال بزنند که گرانتر نشده؟ البته من یه مورد دارم که مثال بزنم آن هم ارزش ما به عنوان افراد مملکت هر لحظه و هر دم بی ارزشتر میشویم
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    یادم یک بار که ارز هنوز5هزارتومان بود تضمین کرد دلار گران نشود اما ....